سوره‌ای که درمان همه درد‌های جسمی و روحی است و تاثیر معجزه‌آسا دارد.

به گزارش تیتر عاشورا به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما، سراسر قرآن کریم دارای اعجاز در زندگی مادی و معنوی است که اگر ما با معرفت تلاوت کنیم، حتما اثرات آن را خواهیم دید؛ اثرات عجیبی از سوره‌های قرآن ذکر شده که هر کدام معجزه‌ است، اما اثرات معجزه‌آسا در سوره مبارکه فاتحه (حمد) وجود دارد.

سوره حمد، نسخه‎ درمان همه دردهای جسمی و روحی است. وقتی انسان «العیاذ بالله» بیمار شد، راحت‌ترین و کم‌‎هزینه‎‌ترین درمان، خواندن سوره حمد است.
 
 
سوره‌ای که درمان همه دردها است
 
 
«صادق آل‎ عبا» فرمودند: «چنان‎چه بر مرده‎ای ۷۰ بار سوره حمد خواندید و زنده شد، تعجب نکنید.» (اصول کافى)
 
ایشان فرمودند: سوره‌ «حمد» سوره‌ای است که ابتدای آن «حمد» خدا و وسط آن «اخلاص» و آخر آن، دعا است.
 
از سلمة بن محمد نقل است که گفت: از امام صادق علیه‌السلام شنیدم که فرمودند: کسی که سوره حمد، او را شفا نبخشد، چیزی او را شفا نمی‌بخشد. (خواص القرآن، ص ۴۸)
 
پیامبر گرامی اسلام صلی‌الله علیه و آله و سلم فرمودند: سوره حمد بر هیچ دردی خوانده نشد، مگر این‌که آرام ‌گیرد. (قرآن‌درمانی روحی و جسمی، ص ۶۲) 
 
امیرالمؤمنین امام علی علیه‌السلام فرمودند: از پیغمبر خدا صلی‌الله علیه و آله و سلم شنیدم که فرمودند: به تحقیق، خدای متعال به من گفت: ‌ای محمد به تو هفت آیه از مثانی و قرآن عظیم داده‌ایم. پس فاتحه‌الکتاب را جدا کرد و بر من منت گذاشت، آن را در برابر قرآن عظیم قرار داد.»
 
 
سوره‌ای که درمان همه دردها است
 
 
پیامبر گرامی اسلام صلی‌الله علیه و آله و سلم فرمودند: فضیلت سوره حمد مانند فضیلت حاملان عرش است. هر کس آن را قرائت کند، ثوابی مانند ثواب حاملان عرش به او داده می‌شود. (مستدرک الوسائل، ج ۴، ص ۳۳۰)
 
در روایتی از رسول خدا صلی‌الله علیه و آله و سلم آمده است: اگر سوره حمد را در یک کفه میزان و باقی سوره‌های قرآن را در کفه دیگر قرار دهند، سوره «حمد» هفت برابر سنگین‌تر است. (مجمع البیان، ج ۱، ص ۳۶) 
 
رسول خدا صلی‌الله علیه و آله و سلم فرمودند: هر کس سوره حمد را قرائت کند، خداوند به عدد خواندن همه کتاب‌هایی که از آسمان نازل شده است، به او ثواب و پاداش عنایت می‌فرماید. (الاختصاص، ص ۳۹)


 

ارسال نظر