رازگشایی از سپردن امانت ابراهیمی به حضرت زینب(س)

دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) همزمان با سالروز تحویل پیراهن سیدالشهدا(ع) به حضرت زینب(س) گزارشی از تحقیقات چند ساله در خصوص پیراهن معظم امام حسین(ع) را منتشر کرد.

به گزارش تیتر عاشورا و به نقل از ایکنا، داود منافی‌پور، دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) همزمان با سالروز تحویل پیراهن سیدالشهدا(ع) به حضرت زینب(س) گزارشی از تحقیقات چند ساله در خصوص پیراهن معظم امام حسین(ع) را منتشر کرد که می‌تواند برای محققان و علاقه‌مندان به پژوهش قابل توجه باشد. متن این گزارش به این شرح است:

روزی که رسول ختمی مرتبت(ص)، با کلامِ «حسین منّی و أنا مِن حسین» پرده از حقیقتی سر به مهر برداشت، شاید همگان بر این باور بودند که معنای آن تنها به بنوّت و فرزند زادگی رسول خدا(ص) بازمی گردد و بس. اما بعد از گذشت سال‌ها و روزگارانی که که تخطی از کتاب الله و انحراف در سنت رسول الله به اوج خود رسید. اینجا بود که رسالت نبوی در غرقاب بدعت‌ها نیاز به کشتی نجات و ناخدایی حیات بخش پیدا کرد. پس محق‌ترین و سزاوارترین محیی شریعت نبوی یعنی حسین بن علی(ع) به پا خاست تا تقدیری جدید برای حیاتی جاوید در امّت محمدی رقم زند.

حسین(ع) برای روشنگری امت پیامبر از ظلمات جهل، برخاست و با در آغوش گرفتن عظیم‌ترین مصائب عاشورا، یعنی شهادت طفل شیرخوار کربلا به خورشید مظلومیتی مبدّل شد که با نور خود سبب رسواگری جریان باطل و بیداری خواب آلودگان جهان شد. اما این خورشید عالم تاب با روشنگری دیگری، در واپسین لحظات عاشورا ظهور کرد و از امانتی که وارث آن از انبیاء عظام بود، رونمایی کرد؛ و آن امانت چیزی نبود جز پیراهن نبوّت و فرستاده خاص امّ ابیها فاطمه زهرا(سلام الله علیها).

این پیراهن کتاب مسطوریست که در هر سطر آن انبیای الهی، از اسوه استقامت حضرت حسین بن علی(ع)، درس پایداری و استقامت آموختند و میثاق جمعی خود را با عاشورا تحکیم کردند؛ و اگر به سیر تکوینی این امانت الهی که مبدأ وجودی آن اعلی علّیین است، با دیده حکمت بنگریم، خواهیم یافت که سیر منازل این پیراهن در بین انبیاء عظام، نشان از شکل گیری سندی دارد که با نقشه و تدبیر الهی، راهی مقصد رشید خود یعنی روز عاشورا شده است.

پوشیدن این پیراهن در ساعتی قبل از شهادت، تازیدن اسب‌ها بر بدن مبارک و غارت آن و اصرار بر بازگرداندن پیراهن از جانب آل الله در شام، نشان از آن دارد که این پیراهن مظلومیّت، پرچم بصیرتی برای آیندگان جهان خواهد بود.

ردّ سُم سُتوران بر این پیراهن مظلومیت، گواه امضایی آشکار و فریاد علنی یزیدیان بر این است که ما تنها کشنده فرزند رسول خدا هستیم و باید این عمل به نام ما ثبت و ضبط شود. اینچنین شد که بعد از ممهور کردن این پیراهن به ردّ پای اسبانشان اراده الهی بر این شد که این بیّنه نیز، چون خون علی اصغر(ع)، به همسایگی عرش الهی درآید؛ می‌توان گفت این بیّنه بزرگ، آغازی برای رمز گشایی از یک قدرت مظلومیّت و رونمایی از پرچم قیام قائم آل محمد (ع) است.

پرچمی که برای موالیان شفا و رحمت و برای معاندان رایت الرُعب است و از آنجا که بفرمایش صادق آل محمد (ع)، شیعه در قبل از ظهور، باید حیات خود را از کربلا بگیرد و این جغرافیای حیات بخش را پایگاه دفاعی خود قرار دهد، پس برماست که بعد از وقوع انقلاب عظیم اربعین حسینی و نهضت عظیم شیرخوارگان حسینی در جهان، با برافراشتن این پیراهن خونین، فریاد تظلّم دخت رسول خدا صلی الله علیه وآله وسلم را در اقصی نقاط عالم، سر دهیم و زمینه ساز دیگری برای شکل‌گیری نهضت عاشوراپژوهی و جهانی‌سازی کربلا شویم. چرا که صدع علم‌های بصیرت‌زا در کربلا، امری ضروری و حیات بخش، برای زمینه سازی ظهور و تشکیل جامعه جهانی مهدوی است.

و اما اجمالی از این تحقیق:

حضرت صدیقه کبری (س) سه روز قبل از شهادت خود، پیراهن ابراهیم خلیل(ع) را به دخترش زینب کبری (س) داد تا در روز عاشورا به برادرش حسین(ع) تحویل دهد. سوالاتی از این دست هر محققی را به تعمّق وادار می‌کند:

- این پیراهن چیست؟ و از کجا آمده؟ نام این پیراهن و وجه تسمیه آن چیست؟

- چرایی فرستادن این پیراهن از جانب حضرت صدیقه کبری (س) به کربلا

- برای چه به حضرت عقیله بنی هاشم (س) امانت داده شده؟

- چرا باید حضرت اباعبدالله(ع) ساعتی قبل از شهادت این پیراهن را بپوشند؟

- آیا حضرت اباعبدالله(ع) صرف لایرغب این پیراهن را پوشیدند؟

- علت خرق این پیراهن قبل از شهادت چیست؟

- حادثه سلب؟ و اصرار بر بازگرداندن این پیراهن از طرف آل الله در شام به چه علت بود؟

- چرا در بازگشت از شام این پیراهن را به روی مضجع حضرت صدیقه (س) انداختند؟

- آیا بررسی و تحقیق در خصوص چرایی فرستادن این پیراهن به کربلا ضرورت ندارد؟

- آیا فعل عصمت الله الکبری فاطمه زهرا (س) که ذات عقلانیت و حکمت است و قطعا هدفمند و جزئی از نقشه راه می‌باشد، باید محجور و معطل بماند؟

آیا اگر قرار بود سرّی از اسرار باشد، تکرار و تواتر در نقل ایجاد می‌شد؟

آیا آغاز رمز گشایی از یک چرایی و چیستی نمی‌تواند ما را به سندی محکم برساند؟

آیا فعل عصمت الله الکبری فاطمه زهرا (س) دارای حکمتی بالغ و هدفدار نبوده است؟

و خلاصه اینکه یافتن چرایی این فعل پر رمز و راز ام الائمه (س) می‌تواند تهییجی برای تقویت تفکر پیروان عاشورا، برای رسیدن به پیامی خطیر باشد.

ویژگی‌های این تحقیق و منابع آن که تقریبا ۳ سال به طول انجامیده و همچنان ادامه دارد: ۱- نونگری در منابع تاریخی و مقاتل. ۲- بازنگری در منابع قابل استناد و قدیمی (اعم از شیعه و سنی). ۳- جست و جوی منابع مفقود در کتاب خانه‌های بزرگ جهان

آنچه پردازش به این تحقیق را ضروری می‌نماید:

- ذکر اخبار این پیراهن در منابع شیعه و سنی

- جایگاه معظم این پیراهن و سیر آن در بین یکصد و بیست و چهار هزار نفر از انبیاء عظام

- اعزاز و توجه خاص حضرت ام الائمه صدیقه کبری(س) به این پیراهن و فرستادن آن به کربلا با عنوان پیراهن ابراهیم خلیل

- پوشیدن این پیراهن توسط حضرت اباعبدالله(ع) در روز عاشورا

- توقیع این پیراهن توسط ائمه هدی (ع)

- همراهی این پیراهن با حضرت، ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف در قیام

- دادخواهی حضرت صدیقه کبری در قیامت با این پیراهن

ضرورت و فواید طرح این تحقیق:

با توجه به اینکه در این برهه حساس از تاریخ، شیطان با نماد صهیونیسم و نماد‌های دیگر، جهان را علیه تشیع و آرمان‌های عظیم او (جامعه جهانی مهدوی) تجهیز می‌کند، شیعه نیز نیاز به تجهیز خود و ارائه راهبرد‌هایی اصیل دارد.

طرح این موضوع، حکمتی بالغ و بیّنه‌ای صائب است که با بهره برداری از آن، فرهیختگان و علمای شیعه می‌توانند با این اغتنام فرصت، به غنی سازی تفکّر شیعه پرداخته و عاشورا را با این هویت و شناسه آسمانی به جهان معرفی کنند؛ و از این دست به فواید ذیل دست یازند چرا که بهره‌وری از عاشورا و بصائر آن از مرجحات عقل و قائم بر هر استدلالی است:

۱- بلاغ است یعنی کمال و کفایت و بسندگی در رساندن پیام حضرت سیدالشهدا(ع)

۲- تقویت و توسعه ظرفیت عزاداری و تعمیق آن است چرا که پیمان و زبان ارتباطی شیعه با عاشورا عزاداری می‌باشد.

۳- مصحّح ترسیم موهوم در بین مکاتب و ملل مختلف نسبت به قیام حضرت سیدالشهدا(ع) و اهداف و نوع شهادت ایشان است.

۴- تجسم برهان است چرا که حقّانیت را نتیجه گیری می‌کند و شک، وهن و هر ابهامی را می‌زداید.

۵- مصنوع حق است و مصنوع حق مصون از وهن است.

یادآور می‌شود،‌ این تحقیق در ۳ فصل در حال تدوین است که فصل اول در خصوص اصل وجودی این پیراهن و اسفار آن در نزد انبیاء و ائمه (ع)، فصل دوم در ویژگی‌های این پیراهن و فصل سوم در خصوص ضرورت طرح و صدع این موضوع است.

انتهای پیام

 

ارسال نظر