از لوح افتخار و برنامه‌های استان بوشهر برای بزرگداشت عنوان پایتختی قرآن رونمایی می‌شود

از لوح افتخار و برنامه‌های استان بوشهر برای بزرگداشت عنوان پایتختی قرآن رونمایی می‌شود.

به گزارش عاشورا به نقل از خبرگزاری ایسنا،عبدالهادی فقهی زاده معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی روز دوشنبه دهم خردادماه با هدف آغاز برنامه‌های قرآنی بوشهر به مناسبت پایتخت قرآنی کشور در سال ۱۴۰۰ به این استان سفر می‌کند.

فاطمه کرمپور،مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر با اعلام  این خبر بیان کرد: بوشهر برای سال ۱۴۰۰ نخستین پایتخت قرآنی کشور است که روز دوشنبه دهم خردادماه این مهم به صورت رسمی اعلام خواهد شد.

وی افزود: با کسب این عنوان ارزشمند فرصتی فراهم خواهد شد تا استان بوشهر مرجعیت فعالیت‌های قرآنی در کشور باشد.

کرمپور گفت: معرفی بوشهر به عنوان نخستین پایتخت قرآنی کشور نشان از جایگاه ارزشمند فعالان قرآنی استان بوشهر اعم از مربیان، حافظان، قاریان است که در طول تاریخ کارنامه درخشانی را از خود برجایی گذاشتند.

کرمپور یادآور شد: فعالیت چشمگیر و بی بدیل بوشهری‌ها در عرصه فعالیت‌های قرآنی باعث شد تا در هفته قرآنی بوشهر در اسفندماه گذشته این استان به عنوان گزینه جدی نخستین پایتخت قرآنی کشور لقب بگیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در پایان خاطرنشان کرد: اکنون که این مهم برای استان بوشهر محقق شده این فرصت بزرگ ایجاد می‌شود تا بتواند ظرفیت‌های قرآنی خود را در سطح ملی و حتی بین المللی ارائه کند.

انتهای پیام

 

ارسال نظر