مهران رجبی: سینمای دینی مانند دل به دریا زدن است

بازیگر فیلم سینمایی «خانه پدری»، با تاکید بر اینکه سینمای دینی مانند دل به دریا زدن است، گفت: اگر توجهی به فیلمسازان جوان برای تولید فیلم‌های دینی نشود، چگونه جریان ساخت و تولید در این زمینه شکل بگیرد؟

به گزارش عاشورا به نقل از خبرگزاری ایرنا، مهران رجبی اظهار داشت: آنقدر که ساخت فیلم‌های دینی دشوار است، تولید فیلم‌هایی با مضامین دیگر دشوار نیست خصوصا که باید از نظر محتوا هم مستند و متقن باشد.

وی افزود: زمانی که در آموزش و پرورش تدریس می‌کردم، سریال امام علی (ع) از تلویزیون پخش می‌شد؛ بین زنگ‌های تفریح معلم تاریخ و شیمی هردو درباره مسائل تاریخی و دینی سریال بحث می‌کردند اما اگر یک سریال درام یا عاشقانه معمولی پخش می‌شد برای کمتر کسی آن فیلم یا سریال اهمیت خاص پیدا می‌کرد اما مسائل و موارد دینی حساسیت برانگیز است و عموم مردم هم درباره آن نظر می‌دهند.

بازیگر مجموعه روزگار قریب با تاکید بر اینکه ساخت فیلم دینی برای جامعه‌ای که عموم مردم درباره آن دیدگاه و نظر دارند سخت است به ویژه که اغلب مردم هم به نکات منفی بیشتر از نکات مثبت توجه می‌کنند، ادامه داد: با توجه به اهمیت ساخت اثر در سینمای دینی باید از آنانی که کارهای دینی در سینما می‌سازند تشکر کرد زیرا باقیات الصالحاتی در راستای اعتلای مذهب، دین و اقامه قرآن کریم است که سنگ به سنگ آن پاداش و مقدار دارد.

نخستین دوره جشنواره فیلم صالح به دبیری رسول صانعی در حال برگزاری است و مراسم اختتامیه آن هم‌زمان با عید غدیر برگزار خواهد شد. این جشنواره با محوریت امامزاده صالح (ع) و اماکن مقدس در دو بخش فیلم کوتاه و مستند به همت آستان امامزاده صالح (ع) برگزار می‌شود.

رجبی با بیان اینکه ساخت فیلم‌های دینی مانند دل به دریا زدن است آن هم وقتی که چشمان زیادی منتظر نقد کردن و نظر دادن درباره آن است، گفت: از مدیریت آستان مقدس امامزاده صالح (ع) و متولیان جشنواره صالح تشکر می‌کنم که دغدغه این حوزه را دارند و پای جوانان علاقه‌مند را به این زمینه باز می‌کنند زیرا که اگر توجهی به آنان و کار در این میدان نشود، چگونه جریان ساخت و تولید در این زمینه شکل بگیرد و در سینما نگاهی به آسمان شود؟

بازیگر فیلم سینمایی زیر نور ماه خاطرنشان کرد: برگزاری این جشنواره و مانند آن با توجه به زحمات و هزینه‌های زیادی که دارد حکم تذکر را دارد و امیدوارم که برگزارکنندگان آن از مواهب شیرین و خداپسندانه این برنامه برخوردار باشند.

جشنواره فیلم صالح از سال گذشته پذیرش آثار را آغاز کرده است مهلت آن تا ۱۰ تیر ماه ۱۴۰۰ ادامه دارد.
در بخش قاب «صالح» این جشنواره هر فرد می‌تواند از انجام کار خیری با تلفن همراه خود فیلمبرداری و ویدیوی آن را به جشنواره ارسال کند. در پایان به بهترین فیلم‌های ارسالی به قید قرعه سفر عتبات عالیات اهدا می‌شود.

 

ارسال نظر