فیلمسازان بیش از پیش اخلاق رضوی را به تصویر بکشند

یک خواننده از هنرمندان و فیلمسازان خواست تا اخلاق رضوی را بیش از پیش به مردم نشان دهند.

به گزارش عاشورا به نقل از خبرگزاری ایرنا، مجید اخشابی گفت: باتوجه به وضعیت جامعه کنونی شاید بشود گفت علاوه بر همه آداب رضوی، به اشاعه رأفت رضوی که یکی از مهمترین و تاثیر گذارترین اخلاق امام رضا (ع) است، مبادرت ورزیم و نمونه آن فیلمسازان هستند که می‌توانند در عرصه فیلم‌سازی به این اخلاق رضوی بیش از پیش برای بهتر نشان دادن اخلاق رضوی به مردم دست به کار شوند.

وی افزود: همه ما ایرانی‌ها عشق به امام‌رضا (ع) را از بالین مادر در زندگی داریم و به این احساسات و ابراز عشقمان به امام رئوف به عنوان یک غنیمت نگاه کرده و به آن می‌بالیم.

اخشابی با اشاره به اهمیت گرامیداشت دهه کرامت، گفت: علاقه قلبی ما به امام رضا (ع) به جای خود، اما آنچه که دهه کرامت را زیباتر نشان‌ می دهد، همین‌جشن ها و مراسمی است که هر ساله شاهد هر چه باشکوه تر برگزار شدن آن در مساجد و مراکز مختلف هستیم. من هر ساله پای ثابت حاضر در این مجالس و مراسم هستم و خدا را شاکرم که دراین ایام‌ می توانم درخدمت هم میهنانم باشم.

وی درباره تاثیر هنر در اشاعه فرهنگ رضوی، گفت: موضوع هنر به همین سادگی که مطرح می‌شود، نیست. یعنی باید بتوان درقالب هر شاخه از هنر حرفی نو بیان‌ کرد که مفاهیمی اصیل را در بر بگیرد تا بتواند حق مطلب را ادا کرد. در این صورت است که می توان گفت، توانسته‌ایم هنرمندانه این ایام را جشن بگیریم اما چیزی که در این میان باید به آن توجه کرد رسالت و وظیفه‌ای است که بر گردن متولیان این امر بزرگ است.

این خواننده موسیقی افزود: برگزارکنندگان این جشن‌ها، از هر مرکز و سازمانی باید بتوانند علاوه بر کارهای اجرایی، در ایجاد جریان‌های مختلف فرهنگی و هنری نیز موثر عمل کنند و زمانی می توانیم بگوییم که خروجی خوبی در این زمینه داشته ایم که بازتابش را در سطح جامعه شاهد باشیم.

عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی کشور همزمان با ولادت امام رضا(ع)

هادی آشتیانی مدیرکل ترویج کتابخوانی و امور فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: عضویت رایگان در کتابخانه‌ها همزمان با ولادت امام رضا(ع) از جمله اقدامات نهاد در دهه کرامت محسوب می‌شود. البته با توجه به شیوع بیماری کرونا و محدودیت‌های فعالیت‌های حضوری، تمامی برنامه‌ها و اقدامات ارزشمند فرهنگی از طریق فضای مجازی انجام می‌شود.

وی افزود: به منظور بزرگداشت این ایام که با محوریت شعار «خدمت کریمانه، گره‌گشایی به رسم اهل بیت (ع)» در سراسر کشور برگزار می شود، برنامه‌های فرهنگی متنوعی در کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور در نظر گرفته ایم که می توان به آغاز فعالیت یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی، برگزاری ویژه برنامه محافل ادبی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با محوریت تولیت آستان‌های مقدس در خراسان رضوی، قم و فارس اشاره کرد. 

آشتیانی افزود: بخش دیگری از برنامه ‎های این نهاد برگزاری جشن‌های ایام میلاد با مراکز فرهنگی پیرامون کتابخانه؛ بازنمایی و ترویج منابع موجود با موضوعات مرتبط؛ گرامی داشت مدافعان حرم و جریان مقاومت در ایام دهه کرامت به ویژه شهید قاسم سلیمانی و جلسات مشاوره گروهی با محوریت سبک زندگی ائمه رضوی است.

برگزاری بیست و چهارمین مراسم ازدواج دانشجویی همزمان با دهه کرامت

حجت‌الاسلام علی تقوی معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، گفت: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی دانشگاه‌ها که امکان برپایی جشن‌ها و برنامه‌های حضوری ممکن نیست، تلاش کردیم بیست و چهارمین مراسم ازدواج دانشجویی را با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و به صورت محدود همزمان با آغاز دهه کرامت در مشهد برگزار کنیم.

وی ادامه داد: از دیگر برنامه‌های ما برگزاری جشن میلاد حضرت معصومه(س) و روز دختر در جوار حرم کریمه اهل‌بیت(ع) در شهر قم بود که این برنامه به همت دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان قم برگزار شد. همچنین دختر شیخ شعاع از مدافعان حرم در این برنامه به بیان خاطره‌ای از حضور شهید حاج قاسم سلیمانی در روز ولادت حضرت معصومه(س) پرداخت.

دهه کرامت از امروز اول ماه ذیقعده مصادف با سالروز میلاد حضرت معصومه (س) آغاز می شود و تا ۱۱ ذیقعده برابر با اول تیر همزمان با سالروز میلاد امام رضا (ع) ادامه دارد. همه ساله با فرا رسیدن دهه کرامت برنامه های متنوعی در سراسر کشور برگزار می شود که از سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا برپایی بیشتر جشن ها و برنامه های این دهه در فضای مجازی صورت می گیرد.

ارسال نظر