سفری که سردار سلیمانی قولش را داده بود/ حضور گروه محمد رسول‌الله(ص) در سوریه

اعضای گروه محمد رسول‌الله(ص) با حضور در کشور سوریه به اجرای برنامه در حرم‌های اهل بیت(ع) و در جمع مدافعان حرم پرداختند.

به گزارش عاشورا به نقل از خبرگزاری فارس اعضای گروه مدیحه‌سرایی و جمع‌خوانی قرآن محمد رسول الله (ص) با حضور در کشور سوریه ضمن زیارت و اجرای برنامه در حرم نورانی حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س) در جمعه مدافعان حرم به اجرای برنامه پرداختند.

اعزام به سوریه همزمان با دهه کرامت

رحیم قربانی سرپرست گروه مدیحه‌سرایی و هم‌آوایی قرآن محمد رسول الله (ص) در گفت‌وگو با فارس درباره اعزام گروه به سوریه گفت: اعضای گروه محمد رسول الله (ص) بسیج با همت سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ همزمان با ایام دهه کرامت برای اجرای برنامه و ضبط آثار راهی کشور سوریه شدند.

اعزامی که سردار سلیمانی قولش را داده بود

وی درخصوص چگونگی اعزام گروه به سوریه گفت: عید فطر سال ۱۳۹۸ اعضای گروه در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) به اجرای برنامه پرداختند و سپس خدمت شهید سرافراز حاج قاسم سلیمانی رسیدیم و از ایشان برای حضور در سوریه درخواست کردیم و سردار هم در این زمینه قول مساعد دادند.

اجرای برنامه در حرم‌های اهل بیت (ع) و در جمع مدافعان حرم

قربانی ادامه داد: هدف ما اجرای برنامه برای روحیه بخشی به مدافعان حرم و حمایت معنوی از آنها بود و سردار سلیمانی هم از این پیشنهاد استقبال کرد اما با توجه به اینکه گروه محمد رسول الله (ص) گروه بزرگی است، اعزام چند بار به دلیل مسائل امنیتی عقب افتاد و نهایتاً امسال همزمان با ایام دهه کرامت به صورت محدود‌تر و با ۳۳ نفر از اعضای گروه به سوریه اعزام شدیم، تا هم ادای دین به شهید سلیمانی کنیم و هم از رزمندگان جبهه مقاومت و مدافعان حرم حمایت معنوی کنیم.

ضبط ۱۵ اثر تلویزیونی در سوریه برای پخش در مناسبت‌های مختلف

رئیس سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ از اجرای برنامه و ضبط تلویزیونی در حرم‌های حضرت زینب و حضرت رقیه (س) خبر داد و گفت: مهم‌ترین برنامه ما در این سفر اجرای برنامه در حرم‌های اهل بیت (ع) در سوریه بود و ضمن اجرای برنامه برای عموم، ۱۵ اثر تلویزیونی هم ضبط شد تا در مناسبت‌های مختلف از رسانه ملی پخش شود.

موضوعات آثار ضبط شده

وی ادامه داد: آثاری با موضوع حضرت زینب (س)، قیام عاشورا، مدافعان حرم، قدس، محور مقاومت، اسماء‌الحسنی، تواشیح‌های سوری و... ضبط و در مناسبت‌های مختلف پخش خواهد شد.

قربانی درباره دیگر برنامه‌های گروه گفت: تلاوت قرآن در حرم‌ها، اجرای برنامه‌های دعای کمیل، دعای توسل و دیگر ادعیه، کرسی‌های تلاوت اذانگاهی و اجرای تواشیح برای مردم سوریه از دیگر برنامه‌های گروه در این سفر بود.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر