تولید 160 قطعه ادعیه برای پخش از رسانه ملی ثمره دوره ارتقاء دعاخوانان

دبیر اجزایی شورای عالی قرآن گفت: از جمله ره آورد دوره ارتقاء در سال گذشته، تولید قطعات متعدد دعا و زیارت از دعاخوانان بود که بالغ بر ١۶٠ قطعه از آن با کسب نصاب لازم، جهت پخش در اختیار شبکه‌های صداوسیما قرار گرفت.

به گزارش عاشورا به نقل از خبرگزاری فارس، اولین جلسه پنجمین دوره ارتقاء دعاخوانان ممتاز کشور، به صورت نیمه حضوری و مجازی به میزبانی شورای عالی قرآن برگزار شد و دعاخوانان از سراسر کشور با برقراری ارتباط دوسویه و برخط تصویری از طریق نرم افزار گوگل میت، در این جلسه شرکت کردند.

در ابتدای این جلسه محمدتقی میرزاجانی، معاون اجرایی شورای عالی قرآن با مغتنم دانستن آغاز دوره پنجم دعاخوانان گفت: در دوره قبلی ارتقاء، پانزده جلسه باحضور استادان برجسته تشکیل شد و علی رغم این که پرداختن تخصصی و حرفه‌ای به هنر دعاخوانی نوپاست، نکات قابل استفاده‌ای توسط اساتید بیان شد و مورد استقبال شرکت‌کنندگان قرار گرفت. از جمله ره آورد دوره ارتقاء در سال گذشته، تولید قطعات متعدد دعا و زیارت از دعاخوانان بود که بالغ بر ١۶٠ قطعه از آن با کسب نصاب لازم، جهت پخش در اختیار شبکه‌های صداوسیما قرار گرفت. البته انتظار می‌رفت پخش این ادعیه توسط رسانه ملی با اقبال و اهتمام بیشتری مواجه شود که متأسفانه نشد!

میرزاجانی اجرای دعا و مناجات توسط احمدرضا محمدیان عضو جلسه ارتقاء دعاخوانان در محفل تصویری طلیعه ماه رمضان امسال باحضور رهبر معظم انقلاب را یکی از برکات دیگر دوره‌ای که سپری شد عنوان کرد و ادامه داد: در دوره اخیر ارتقاء که یک نوبت در ماه تا پایان سال ١۴٠٠ برگزار می‌شود، باتوجه به نیازی که وجود داشت بخش‌های جدیدی را افزودیم که بیان نکات مفاهیمی، معارفی و بصیرتی ادعیه‌ای که اجرا می‌شود از این جمله است. آموزش نغمات و مقامات ایرانی مورد استفاده در دعاخوانی بخش جدید دیگری است که در این دوره در دستور کار جلسات قرار دارد. 

میرزاجانی اجرای یک قطعه دعا و ارسال آن به صورت ماهانه را هم جزء تکالیف شرکت‌کنندگان در این دوره عنوان کرد که توسط اساتید کارشناسی و نتیجه ارزیابی برای دعاخوانان ارسال می‌شود.

در این جلسه سید عباس انجام، کارشناس و داور رشته دعاخوانی و رضا روان‌بخش کارشناس مقامات و نغمات ایرانی به ارائه مطالب و تحلیل اجرای دعاخوانان پرداختند.

یوسف ایزدی از گیلان و وحید خواجوی از تهران دعاخوانانی بودند که اجرای ایشان از زیارت امین الله و دعای ابوحمزه ثمالی مورد نقد و تحلیل قرار گرفت. همچنین اجرای بخشی از زیارت امین الله توسط وحید خواجوی به عنوان اجرای منتخب اولین جلسه پنجمین دوره ارتقاء دعاخوانان تعیین شد.

انتهای پیام/

 

 

 

ارسال نظر