پیکر حجت‌الاسلام حکیمی در حرم مطهر رضوی تشییع شد

پیکر حجت‌الاسلام و المسلمین علی حکیمی، قرآن پژوه و از مولفان دائرةالمعارف الحیات، در حرم مطهر رضوی تشییع شد.

در مراسم تشیع و تدفین حجت‌الاسلام و المسلمین علی حکیمی که صبح امروز، ۲۴ تیرماه، در حرم مطهر رضوی برگزار شد، آیت‌الله سیدجعفر سیدان بر پیکر این قرآن پژوه نماز میت را اقامه کرد.

در پی درگذشت حجت‌الاسلام و المسلمین علی حکیمی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیام تسلیتی صادر کرد. در پیام سیدعباس صالحی آمده است:

«درگذشت اندیشمند متخلق حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین علی حکیمی موجب تأسف و تاثر شد. او عمر شریف را در خدمت معرفت و انتشار معارف اهل بیت(ع) مصروف داشت و با سلوک تربیتی و اخلاقی‌اش در شاگردان و معاشران خود بسیار تأثیر گذار بود. فقدان ایشان را به خانواده و عموم بازماندگان به ویژه اخوان مکرم‌شان علامه عالی مقام استاد محمدرضا حکیمی و  دانشمند گرامی حجت‌الاسلام و المسلمین محمد حکیمی صمیمانه تسلیت می‌گویم. برای ایشان مغفرت و رحمت واسعه الهی و هم‌جواری با اهل‌بیت (ع) را مسألت می‌دارم و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل آرزومندم».

همچنین مدیر حوزه علمیه خراسان با انتشار پیامی درگذشت حجت‌الاسلام و المسلمین علی حکیمی را تسلیت گفت. در پیام آیت‌الله سیدمصباح عاملی آمده است:

«در عالم طلبگی، پژوهشگری و انس با قلم معنای خاصی دارد. حضور علمی و تبلیغی با هنرمندی و ذوق نویسندگی در عرصه کتابت معارف اهل بیت(ع)، فرهیختگی ویژه‌ای است که در کسوت روحانیت، بیشمار، گرانقدر است. درگذشت حجت‌الاسلام و المسلمین علی حکیمی که یکی از نویسندگان دایرةالمعارف الحیات بوده و از زمره پژوهشگران نامدار حوزه علمیه کهن  خراسان به شمار می رود، موجب تاثر گردید. اینجانب درگذشت این محقق مولف را  به محضر رهبر معظم انقلاب، دوستان، آشنایان و به ویژه بیت آن مرحوم تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل و برای آن فقید سعید، غفران واسعه الهی را مسئلت دارم».

به گزارش عاشورا به نقل از خبرگزاری ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین علی حکیمی، قرآن پژوه، روز گذشته، ۲۳ تیرماه، در سن ۷۸ سالگی در مشهد درگذشت. او برادر علامه محمدرضا حکیمی و از شاگردان مرحوم آیت‌الله شیخ مجتبی قزوینی، عالم مکتب معارف خراسان، بود. از جمله کارهای ماندگار این استاد حوزه علمیه می‌توان به مشارکت در تألیف دائرةالمعارف «الحیات» همراه با برادر خود محمدرضا حکیمی اشاره کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر