نشست «بررسی نقش زنان در گستره تمدن اسلامی» برگزار می‌شود

اداره‌کل همکاری‌های فرهنگی و امور ایرانیان خارج از کشور سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، نشست «بررسی نقش زنان در گستره تمدن اسلامی» را (۱۲ مردادماه) برگزار می‌کند.

به گزارش عاشورا نیوز به نقل از خبرگزاری ایسنا ، اداره ارتباطات فرهنگی بین‌المللی زنان اداره‌کل همکاری‌های فرهنگی و امور ایرانیان خارج از کشور سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با همکاری سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس و مؤسسه آینده پژوهی جهان اسلامی و مشارکت نمایندگی‌های فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در تونس، الجزایر و کویت، نشست تخصصی با عنوان «بررسی نقش زنان در گستره تمدن اسلامی» را به زبان‌های فارسی و عربی برگزار می‌کند.

در راستای تعامل با فرهیختگان سایر ملل اسلامی و در تبیین مباحث مهم و زیربنایی گفتمانی و موارد مندرج در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و با عنایت به ضرورت افق گشایی تمدن نوین اسلامی برای مسلمانان و توجه به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های درونی اسلام و نیز احیاء جایگاه زن مسلمان در جوامع اسلامی، نشست مذکور در اولین گام با مشارکت کشورهای تونس، الجزایر، کویت و ایران و با رویکرد آینده پژوهی برگزار خواهد شد.

بررسی عناصر افول تمدن اسلامی؛ با نگاه به آینده و تأکید بر نقش زنان در کاهش عناصر افول تمدنی و بررسی عناصر رشد، تقویت و تعالی تمدن اسلامی؛ با تأکید بر آینده پژوهی و بررسی نقش زنان در تقویت و گسترش زیرساخت های معرفتی تمدنی از محورهای این نشست تخصصی هستند.

در این نشست، خانم قربان‌نژاد، دانشیار گروه تاریخ، فرهنگ و تمدن ملل اسلامی دانشگاه الزهرا (س) از ایران، خانم سنده الکوندی، استاد و پژوهشگر علوم اجتماعی از کشور تونس، خانم نورا فرحات، استاد، محقق و نویسنده از کشور الجزایر و خانم غدیر جمال، استاد و پژوهشگر علوم اجتماعی از کشور کویت  سخنرانی خواهند داشت و خانم زهرا سلامی، استاد حوزه و دانشگاه، دبیر علمی این نشست را عهده دار هستند.

گفتنی است؛ نشست تخصصی «بررسی  نقش زنان در گستره تمدن اسلامی» روز سه‌شنبه (۱۲ مردادماه) ساعت ۱۵ به وقت تهران از طریق لینک‌ https://www.skyroom.online/ch/sazmanzanan/neshast و https://www.aparat.com/zanan.va.tamadon.eslami/live در دسترس علاقه‌مندان است.

انتهای پیام

ارسال نظر