گزارش سی‌وچهارمین کنفرانس وحدت منتشر شد

گزارش سی‌وچهارمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی با موضوع همکاری‌های اسلامی در مواجهه با مصائب و بلایا از سوی مجمع تقریب مذاهب اسلامی منتشر شد.

به به گزارش عاشورا نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، حجت الاسلام حمید شهریاری دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در مقدمه کتاب گزارش سی و چهارمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی نوشت: هفته وحدت سال ۱۳۹۹ در شرایطی برگزار شد که جهان اسلام در کنار پیشرفت‌های در خور شأن امت اسلامی، در راستای گسترش و تعمیق آموزه های اسلام ناب، گفتمان انقلاب اسلامی و تحقق اهداف متعالی امت واحده اسلامی، با برخی چالش‌های شکننده روبرو شد. وی از توهین به ساحت مقدس قرآن کریم و پیامبر اعظم توسط نابخردان در غرب، تلاش مذبوحانه برخی از سران کشورهای عربی در علنی و عادی‌سازی روابط خیانت آمیز با رژیم اشغالگر قدس، توسعه شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و ادامه جنگ خانمان سوز سران آل سعود علیه ملت مسلمان و مظلوم یمن به عنوان مهمترین چالش‌ها یاد کرد. 

شهریاری افزود: از دیگر سو اندیشمندان، نخبگان و موثرین دنیای اسلام در حالی هفته وحدت را در شرایط کرونایی برگزار کردند که برخی شخصیت‌های موثر در تقریب و وحدت اسلامی از جمله مرحوم آیت‌الله محمدعلی تسخیری به عنوان نماد علمی و اندیشه‌ای در تقریب مذاهب اسلامی و سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی نمونه و الگوی مجاهدت و ایثار در راه تقویت تقریب، همگرایی و وحدت امت اسلامی و سه اندیشمند حوزه تقریب و دلداده وحدت امت اسلامی حسین شیخ الاسلام، آیت الله سید هادی خسروشاهی و خانم طوبی کرمانی از دنیای فانی رخت بر بسته بودند.

وی اضافه کرد: همزمانی و تقارن هفته وحدت و میلاد پیامبر اکرم (ص) با سیزدهم آبان و روز جهانی استکبارستیزی فرصت مغتنم دیگری فراهم کرد تا دنیای اسلام با بازخوانی اهمیت و ضرورت استمرار مقابله با ظلم و مبارزه با استکبار جهانی و سرسپردگانشان بیش از پیش، پیمودن مسیر پر افتخار وحدت را برای امت اسلامی هموار کند. حقیقت این است که دشمنان جهان اسلام به سرکردگی آمریکا و صهیونیسم بین‌الملل و با محوریت رژیم جعلی صهیونیستی، تمام تلاش خود را به کار بسته اند تا با ایجاد نزاع، جنگ، تکفیر و ترور موجب تفرقه در جهان اسلام شده و با گسست جوامع اسلامی و مذاهب مختلف اسلامی از همدیگر، امنیت و اقتدار امت اسلامی را از بین ببرند.

دبیر کل مجمع تقریب مذاهب اسلامی افزود: از این منظر حضور مسئولانه نخبگان و فرهیختگان دنیای اسلام در مجمعی که وظیفه اصلی خود را ترویج اصول و ارزش‌های اسلامی دانسته و گفتمان تقریب، وحدت، انسجام و همگرایی امت اسلامی و پیشگیری از جنگ، تنازع، افراطی گری، تعصبات جاهلانه، جلوگیری از توهین به مقدسات و افشاگری توطئه های شوم دشمنان را وجهه همت خود ساخته، بسیار مغتنم به نظر می رسد.

در این کتاب گزیده ای از مهم ترین فعالیت ها و اقدامات صورت گرفته برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر سی و چهارمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی منتشر شده که علاوه بر خلاصه ای از اظهارات اندیشمندان و شخصیت های جهان اسلام در وبینارهای شش‌روزه این کنفرانس، گزارشی از نشست های علمی، افتتاح رادیو وحدت و رونمایی از پایگاه ویکی وحدت به چاپ رسیده است.

سی و چهارمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی از هشتم آبان سال ۹۹ مصادف با ۱۲ ربیع الاول به صورت مجازی آغاز به کار کرد و بیش از ۱۶۷ شخصیت برجسته جهان اسلام از ۴۷ کشور و  همچنین ۱۲۰ سخنران داخلی به صورت وبیناری پیرامون موضوع های کنفرانس به ویژه همکاری های اسلامی در مواجهه با مصائب و بلایا با رویکرد کرونا سخنرانی کردند.​

ارسال نظر