اولویت برگزاری مرحله نهایی مسابقات سراسری قرآن به صورت حضوری است

مهدی قره شیخلو مدیر مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه از آذر ماه به عنوان مرحله نهایی چهل و چهارمین مسابقات سراسری قرآن به صورت حضوری خبر داد.

 به گزارش عاشورانیوز به نقل از خبرگزاری مهر، مهدی قره شیخلو مدیر مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در خصوص فرآیند و چگونگی برپایی چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن  گفت: مرحله استانی چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن هم اکنون در حال برگزاری است. سطح شهرستانی این دوره از مسابقات برگزار شده است و طبق برنامه‌ریزی های انجام شده تا پایان شهریور ماه امیدواریم مرحله استانی‌ها به اتمام برسد. اما پیک به وجود آمده از جهش دلتای ویروس کرونا ممکن است زمان بندی را تغییر دهد.

وی ادامه داد: امسال مرحله نیمه نهایی را به چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن اضافه کردیم. این مرحله در سال‌های قبل بدین شکل نبوده است. در سال گذشته مرحله غیر حضوری در سطح استان بود و منتخبین پس از مشخص شدن به مرحله نهایی راه می‌یافتند. در مرحله نهایی نیز افراد به صورت ضبط آثار یا به صورت زنده از طریق سیستم‌های نرم افزاری به ارائه آثار خود می‌پرداختند. در مرحله نهایی اولویت ما حضوری و بسته به شرایط کشور از نظر شیوع بیماری کرونا ارتباط دارد. با توجه به زمانبندی مرحله نهایی چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن، در آذر ماه برگزار خواهد شد.

وی در خصوص احصاء نقاط قوت و ضعف این مدل از مسابقات افزود: ما این مسابقات را یا باید تعطیل می‌کردیم و یا باید انجام می‌دادیم. این برگزاری نقاط قوت زیادی داشت. ضمن اینکه تجربه جدیدی در مدل اجرا بود، استرس مسابقات در شرکت کننده ها را کم کرده بود. کاهش هزینه‌ها نیز امتیاز دیگری بود که این بخش به خود اختصاص داد. همچنین پوشش رسانه‌ای صورت گرفته از دیگر نقاط قوت بود. در سال گذشته برای پوشش رسانه‌ای این دوره از مسابقات سرمایه گذاری بسیاری شد. فضای مجازی و رادیو و شبکه سیما حضور پر رنگ تری داشت و فضای حضوری محسنات دیگری دارد. همین که نماینده شهرها با هم به صورت حضوری تبادل تجربیات و اطلاعات می‌کنند از نکات مثبت است. به نظر من با این تجربه‌های به دست آمده در سال‌های بعد در صورت از بین رفتن کامل کرونا باید مدل ترکیبی را پیش بگیریم و بخش‌هایی به صورت حضوری و بخش‌هایی به صورت غیر حضوری داشته باشیم.

قره شیخلو اظهار داشت: رقابت اصلی در چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن در مرحله حضوری باید انجام شود. در حال حاضر مشکلی که وجود دارد این است که نمی‌دانیم شرایط کشور مثلاً در آذرماه به چه صورت قرار می‌گیرد. ما همه مبنایمان را به برگزاری حضوری گذاشته ایم اما چون با پیک سوم مواجهه شدیم مجبور به برگزاری غیر حضوری شدیم. در حال حاضر هم که میگوییم اولویت ما حضوری است اما باید بیست روز قبل از مرحله نهایی شرایط کشور را ارزیابی کرده تا تصمیم قطعی گرفته و برنامه‌ریزی کنیم.

ارسال نظر