فلسفه بعثت پیامبران الهی تسلیم در برابر خداست

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، فلسفه بعثت پیامبران الهی را عبودیت و تسلیم بی چون و چرا در برابر خداوند دانست و گفت: از آدم تا خاتم، فقط یک کلمه و آن هم دین، مورد توجه و نظر است و دین اسلام یعنی تسلیم در برابر فرمان خداوند است.

به گزارش روز چهارشنبه عاشورا نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا؛ آیت الله «مصطفی علما» در اولین همایش نماز که به همت لشکر ۲۹ سپاه حضرت نبی اکرم (ص) برگزار شد، افزود: فطرت همه انسان‌ها، در گذشته و حال و آینده، پاک و الهی است، لذا فطرت انسانی به دنبال کار خیر و برنامه های مثبت بوده زیرا هدف همه پیامبران یک چیز می باشد و آن خارج کردن مردم از ظلمات به سوی نور بوده است.

وی در خصوص اهمیت نماز خاطر نشان ساخت: در قد قامت صلوات، وقت زیارت خداوند رسیده است زیرا قرآن کلیم الله است و با ما سخن می گوید، لذا باید همه ما قدر این فضا را بدانیم زیرا همه بزرگان ما در همین فضا به عالی ترین درجات رسیدند.

امام جمعه کرمانشاه افزود:  امامین انقلاب در این فضای پاک بندگی، به اوج رسیدند، و همین تربیت قرآنی است که الان مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به دنیای استکبار نهیب می زند، و همسایگان را توصیه به استقلال می فرمایند.

آیت الله علما همچنین گفت: در نماز ادب با خدا باید رعایت شود زیرا پیامبر اکرم (ص) بعد از کارهای سخت و دشوار، متواضعانه به سوی نماز پناه می برد.

او یادآوری کرد: خود پیامبر اسلام (ص)در هیچ چیزی به اندازه نماز آرامش نمی یافت و همواره بعد از جنگ های سخت به نماز و راز و نیاز با خداوند پناه می برد.

نماز روح و جان را معنوی می کند

وی پیرامون تأثیر نماز اظهار داشت: اگر روح و جان ما بخواهد الهی و آسمانی و معنوی شود باید سر سفره نماز بنشینیم، زیرا در مناجات شعبانیه می فرماید عبادت را باید چشید.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش خدمت سربازی در حکومت اسلامی را خدمت به خدا و رسول الله (ص) دانست و آن را افتخاری بزرگ برای نظامیان محسوب کرد.

آیت الله علما اظهار داشت: وقتی حقیقت بندگی خدا را بدانیم، این بندگی را با تمام دنیا عوض نمی کنم و از همین بندگی خداست که امام راحل به دنیا می فرماید آمریکا هیچ غلطی نمی کند.

امام جمعه کرمانشاه یادآور شد:حاج قاسم سلیمانی مزه ایمان و بندگی را چشیده بود، لذا به همه می گفت، دعا کنید من شهید شوم و چقدر افتخار بزرگی است که ما سرباز اسلام و رسول الله باشیم.

ارسال نظر