مشهدالرضا (ع) میزبان مسابقات قرآنی مدهامتان

حجت‌الاسلام ارزانی با اشاره به برگزاری چهاردهمین دوره از مسابقات قرآنی مدهامتان در مشهد مقدس اظهار کرد: گستره برگزاری این مسابقات در آینده توسعه می‌یابد.

به گزارش عاشورا نیوز به نقل از خبرگزاری ایسنا، جلسه هماهنگی بخش اختتامیه چهاردهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان، عصر سه‌شنبه ۲۰ مهرماه در محل ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور برگزار شد.

در این نشست رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور، معاون فرهنگی هنری، معاون ساماندهی و شبکه‌سازی ستاد فهما، مشاور رئیس و مدیر کل هماهنگی امور ستادی، روابط عمومی و بین‌الملل ستاد هماهنگی کانون‌های فهما، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان خراسان رضوی حضور داشتند.

حجت‌الاسلام و المسلمین «حبیب‌رضا ارزانی» در این نشست طی سخنانی با اشاره به اهمیت و جایگاه سیره قرآنی در زندگی اظهار کرد: این مولفه مهم در گرو دستیابی به برنامه منسجمی است که طی آن افراد بتوانند ارتباطی وثیقی را با آیات و مفاهیم قرآنی برقرار کرده و به فراخور شرایط، زمانی را به تلاوت و تدبر در کتاب خدا اختصاص دهند.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با بیان اینکه خدمت به قرآن در تعالیم دینی ما از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، اظهار کرد: در این راستا برگزاری جلسات مختلف قرآنی میان خانواده‌ها، در سطح مساجد و اماکن مذهبی از قدیم الایام در کشور ما رسم بوده است و از این طریق زنجیره پیوسته‌ای میان زندگی افراد و قرآن برقرار می شد.

 وی گفت: امروز نیز کماکان این مجالس ادامه یافته و در شاکله متفاوتی نسبت به گذشته استمرار پیدا کرده‌اند، برای مثال مسابقات مختلف قرآنی در سطوح استانی، ملی، بین‌المللی از جمله رویدادهایی به شمار می‌رود که در طول سال در ایران و سایر ممالک اسلامی برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین ارزانی افزود: بنابراین همواره مسلمانان تلاش می‌کنند تا در قالب‌های مختلف از قرائت روزانه قرآن گرفته تا برگزاری جشنواره‌ها و مسابقات متعدد زمینه را برای انس بیشتر با قرآن فراهم کنند؛ در این میان جشنواره‌هایی نظیر «مدهامتان» نیز اقدامی در راستای تحقق این مساله است.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: خدمت‌گذاری در عرصه قرآن لطف خداوند است، لذا باید فعالیت در این عرصه برای اوسط ‌الناس که قاطبه جامعه را تشکیل می‌دهند به صورت جدی اجرایی و برگزار شود، به این معنا که این قشر با معارف قرآنی ذیل این مسابقات آشنا شوند.

وی در بخش دیگری از مباحث خود تصریح کرد: وظیفه ما در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آن است که برای مردم و افرادی که به مسجد می آیند برنامه داشته باشیم در نتیجه باید رویه خود را به این سمت سوق دهیم که عرصه‌های متعدد و متنوع مسابقات را افزایش داده و از سوی دیگر عرصه‌های رقابت را گسترده تر کنیم.

در ادامه این نشست «سعید سعادتی» طی سخنانی با اشاره به برگزاری مرحله استانی چهاردهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان گفت: در این مرحله بیش از ۱۲ هزار نفر از ۳۱ استان شرکت کردند که از این میان چهار هزار نفر از شرکت‌کنندگان را خواهران و هشت هزار نفر را برادران تشکیل می دادند.

معاون فرهنگی هنری ستاد فهما افزود: از این تعداد اکنون ۱۰۰ نفر به مرحله کشوری دعوت شدند؛ ضمن اینکه امسال شاهد ورود چهره‌های جدید در چهاردهمین دوره مسابقات مدهامتان هستیم.

وی گفت: در مرحله داوری استانی حدود ۵۶۰ نفر منتخب از میان شرکت کنندگان داشتیم که نهایتا همان طور که اشاره شد، ۱۰۰ نفر به مرحله کشوری رسیدند.

سعادتی با اشاره به اینکه مسابقات قرآنی مدهامتان جزو چهار مسابقه قرآنی برتر کشور است، به ترکیب هیات داوران اشاره کرد و افزود: داوران متشکل از ۱۰ نفر شامل داوران بخش خواهران و برادران هستند؛ ضمن اینکه پیش بینی می‌شود مدت برگزاری مسابقات بین یک و نیم تا دو روز به طول انجامد.

معاون فرهنگی هنری ستاد فهما با اشاره به بخش جنبی مسابقات افزود: دریافت کارنامه متسابقین به صورت آنلاین در محل برگزاری مسابقات و همچنین دریافت آن از طریق تلفن همراه اتفاق دیگری است که امسال نیز صورت می‌پذیرد.

گفتنی است آیین افتتاحیه چهاردهمین دوره از مسابقات مدهامتان ۲۷ و اختتامیه ۲۹ مهر ماه در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

انتهای پیام

ارسال نظر