شیوه برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان متحول شود

مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: برای جذب هر چه بیشتر دانش آموزان به سمت مسابقات قرآن، عترت و نماز، باید با هم فکری نخبگان و صاحب نظران در سطح مدارس و ادارات به دنبال ایجاد تحول در شیوه برگزاری این مسابقات باشیم.

به گزارش روز چهارشنبه عاشورا نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، میکائیل باقری در نشست مجازی رابطین پایگاه مجازی مسابقات افزود: اکنون که چهلمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز شروع شده است، می توان گفت این مسابقات به بلوغ لازم رسیده است. 

وی ادامه داد: در راستای تحقق اصل مدرسه محوری، برای تولید و انتشار هر چه بیشتر محتوای الکترونیکی برای مدارس کشور باید تلاش خود را مضاعف کنیم.

پایگاه مجازی مسابقات قرآن، عترت و نماز یکی از پایگاه های زیر مجموعه قرارگاه فضای مجازی است که با مدیریت آموزش و پرورش استان خوزستان رابطین استان ها در قالب جلسات مجازی، به هم اندیشی در رابطه با کیفیت بخشی به مسابقات قرآن، عترت و نماز می پردازند.

 

تحول در اداره کل قرآن و عترت آموزش و پرورش به کارگروهی نیازمند است

باقری در  اولین جلسه شورای اداری اداره کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: مسؤلیت بار سنگین و خطیری است که تحمل آن با لطف خداوند و وجود همکارانی خوب و دلسوز امکان پذیر است و امید است بتوانیم با همراهی و همدلی بیش از پیش فعالیت ها را راهبری کنیم.

وی ادامه داد: به شدت در تمام فعالیت های اداره کل قرآن، عترت و نماز به کارگروهی و مشورت اعتقاد داریم و باید روش ها، محتوا و حتی فعالیت ها با توجه به مطالبات بیرونی و نیازهای روز جامعه تغییر و تحول ایجاد کنیم. 

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: باید همه فعالیت های ما در مدارس اثرگذار و اثر بخش باشد و تلاش کنیم کار جدید و روش جدید مبتنی بر پژوهش و تحقیق خلق کنیم؛ البته مبنای پژوهش مدرسه است.

باقری تصریح کرد: هفته آخر آذر ماه هفته قرآن، عترت و نماز در مدارس است. هم زمان مرحله مدرسه ای چهلمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان سراسر کشور آغاز می شود. تا آن زمان حدود ۶ هفته فرصت است و باید یک کار ویژه برای افتتاحیه این دوره از مسابقات در نظر بگیریم و از همه ابزارهای تبلیغاتی و رسانه ای برای تبلیغ، ترویج و تعمیق فرهنگ قرآن، عترت و نماز در جامعه دانش آموزان کشور بهره ببریم. 

وی یادآور شد: یکی از نقاط قوت اداره کل قرآن، عترت و نماز مستندسازی کارها است و با قوت این کار را در آینده ادامه خواهیم داد. 

باقری گفت: باید همه کارهای ناتمام گذشته را هرچه زودتر به پایان برسانیم تا با فراغ بال برای ارتقاء و تحول در فعالیت ها چاره اندیشی کنیم. 

ارسال نظر