قرائتی: راه و رسم مدیریت را از قرآن بیاموزیم

رییس ستاد اقامه نماز کشور از آیه ۸۱ سوره آل عمران به عنوان آیه‌ای برای آموزش مدیریت یاد کرد و گفت: خدا به پیامبران خود فرموده هر کس به عنوان مدیر منصوب می‌شود، روزی عزل خواهد شد.

به گزارش روز جمعه عاشورا نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، حجت الاسلام محسن قرائتی در گردهمایی مشترک مدیران بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج)، ستاد اقامه نماز و ستاد تفسیر قرآن کریم گفت: خداوند در آیه ۸۱ سوره آل عمران راه و رسم مدیریت را به ما آموزش داده است و به پیامبران خود تذکر داده است هر کس که به عنوان مدیر منصوب می شود، روزی عزل خواهد شد.

رییس ستاد اقامه نماز کشور افزود: این آیه می فرماید که  (یاد کن)  هنگامی را که خدا از پیامبران پیمان گرفت که هر گاه به شما کتاب و حکمتی دادم، سپس فرستاده ای به سوی شما آمد که آنچه را با شماست تصدیق کرد، البته به او ایمان بیاورید و حتماً یاریش کنید. آنگاه فرمود  «آیا اقرار کردید و در این باره پیمانم را پذیرفتید؟» گفتند  «آری، اقرار کردیم.  فرمود  «پس گواه باشید و من با شما از گواهانم.»

وی ضمن تبریک ایام الله ۱۳ آبان و سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، با اشاره به آیه دوم سوره حشر گفت: خداوند کفار را از دیارشان بیرون کرد در حالی که مسلمانان گمان نمی کردند که کفار از دیار خود بیرون روند.  خداوند متعال در حالی خانه های کفار را به دست مومنین خراب کرد که حصار های محکم خود را نگهبان خود قرار داده بودند.

مهدویت با خطر انحراف مواجه است

سید احمد زرهانی قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور گفت: نماز با خطر کاهلی و مهدویت با خطر انحراف مواجه است.  حی بودن حضرت ولی عصر(عج) و موثر بودن آن در امور جاری و تفهیم این موضوع با ارائه برنامه های فرهنگی و آموزشی از اولویت‌های برنامه‌هاست تا کسانی که بنا حق، علم برافراشته و ادعای مهدویت کردند، ناکام بمانند.

وی با اشاره به اهمیت ایجاد تشکل های مهدوی برای جذب کودکان و نوجوانان و آموزش معارف مهدویت گفت: تشکیل اتاق فکر در استان ها به صورت فصلی و ارائه برنامه های مهدوی از پیش دبستانی در قالب سرود، نمایش نامه و برنامه های فرهنگی، لازم و ضروری است.

زرهانی ادامه داد: در حوزه مهدویت، داشتن نگاه بلند مدت و احساس مسئولیت در این زمینه، فعال کردن کارگروه‌های تخصصی و ترسیم نقشه راه برای آینده مورد تاکید است.  پهنای باند و قلمرو نفوذ باید به نحوی گسترش پیدا کند که مهدویت به صورت پررنگ تر در نهاد ها و دستگاه های اجرایی ‌و خانواده کارکنان دیده شود.

در ادامه جلسه معاونین فرهنگی، معاونین برنامه ریزی، نظارت ارزیابی و امور استان‌ها، معاون اداری، مالی و پشتبانی و مدیران روابط عمومی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(ع) و ستاد اقامه نماز کشور به بیان نکاتی در جهت هم افزایی فی مابین دو مجموعه پرداختند.

گردهمایی مشترک مدیران بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج)، ستاد اقامه نماز و ستاد تفسیر قرآن کریم، روز پنج شنبه با حضور حجت الاسلام قرائتی،  حجت الاسلام محمود متوسل مدیرعامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(ع)، حجت الاسلام مجتبی کلباسی مدیر مرکز تخصصی نماز و جمعی از معاونان و مدیران این نهادها برگزار شد.

ارسال نظر