سالگرد شهید سلیمانی فرصتی برای توسعه دایره مخاطبان هیات‌های مذهبی است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم، گرامیداشت سالگرد شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی را فرصت مناسبی برای توسعه دایره مخاطبان هیات‌های مذهبی دانست.

به گزارش عاشورانیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی شعبان‌زاده امروز در نشست مسئولان شورای هیات‌های مذهبی کشور که در قم در حال برگزاری است، با تاکید بر لزوم توسعه دایره مخاطبان هیات‌های مذهبی افزود: اگر سه مولفه مساله‌سازی، توانمندسازی و اثربخش‌سازی هیات‌های مذهبی محقق شود، ارتباط این نهادها با توده‌های مردم تقویت می‌شود.

به گفته وی، سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی، دهه بصیرت، مهرواره هوای نو و عملیات‌های پیش‌رو فرصت مناسبی برای شبکه نهادهای مردمی حوزه دین فراهم می‌کند که دایره مخاطبان خود را توسعه دهند.

وی افزود: در وصیتنامه حاج قاسم سلیمانی الگوی موفق حکمرانی و مولفه‌های سبک زندگی اسلامی نهفته است که در دهه بصیرت می‌توان برنامه‌های هیات‌های مذهبی را با عمل به وصیتنامه ایشان عملی کرد.

شعبان‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به ارتقای جایگاه هیات، پس از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: هیات مذهبی به یک نهاد اجتماعی تبدیل شده که در ارتباط با عموم مردم به دنبال احیای امر اهل بیت(ع) است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم خاطرنشان کرد: مدیریت این نهاد اجتماعی، متفاوت از مدیریت‌هایی است که بخواهد هیات را برای ماموریت‌های کوچک و تقلیل یافته، ببیند.

بامداد جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸ در حمله موشکی پهپادهای آمریکایی به ۲ خودرو در فرودگاه بغداد (پایتخت عراق)، سردار حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ابومهدی المهندس معاون نیروی مردمی عراق (الحشد الشعبی) و همراهانشان که در سفری رسمی به دعوت دولت عراق بودند، هدف قرار گرفتند و به شهادت رسیدند؛ این اقدام تروریستی با نظارت و دستور مستقیم «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری وقت آمریکا انجام شد./

 

ارسال نظر