هیچ کشوری از افراط‌گرایی و عناصر تکفیری در امان نیست

امام جمعه ملبورن در جریان این سفر با اعضای جامعه اسلامی به ویژه مسئولان مرکز اسلامی زینبیه (س) گفتگو و در خصوص روابط دوجانبه، تعامل میان مذاهب اسلامی و تبادل نظر انجام داد.

به گزارش عاشورا نیوز به نقل از خبرگزاری مهر، حجت الاسلام «اشفاق وحیدی» در جریان سفر اخیر خود به ترکیه از مرکز اسلامی زینب (س) در شهر استانبول بازدید کرد.

وی در جریان این سفر با اعضای جامعه اسلامی به ویژه مسئولان مرکز اسلامی زینبیه (س) گفتگو و در خصوص روابط دوجانبه، تعامل میان مذاهب اسلامی و تبادل نظر انجام داد.

وی تاکید کرد: تمام رهبران کشورهای اسلامی باید با گام‌های مشترک و انسجام جلوی تفرقه‌افکنی و نفرت پراکنی را بگیرند.

وحیدی افزود: امروز عناصر تکفیری به نام اسلام و با ادعای اجرای شریعت به دنبال تفرقه در دنیا و همچنین نفرت پراکنی میان بشریت هستند.

وی افزود: متأسفانه امروز هیچ کشوری از افراط‌گرایی و عناصر تکفیری در امان نیست، به همین دلیل در این مقطع حساس باید به نسل جوان توجه کرده و آنان را نسبت به تهدیدها و زیان‌های ناشی از افراط گرایی و عناصر تکفیری آگاه و آنان را هوشیار سازیم.

وی گفت: امروز در کنار مشکلات معیشتی و اقتصادی ملت‌ها چالش تروریسم و افراط گرایی منجر به خطرات جدی برای مسلمانان و جوامع بشری شده است.

امام جمعه ملبورن تاکید کرد: در چنین فضایی باید رهبران سیاسی و مذهبی با یک رویکرد مشترک در پی دفاع از حقوق مردم باشند.

در جریان بازدید از مرکز اسلامی زینبیه در استانبول، رهبران مذهبی این مرکز از حضور حجت الاسلام وحیدی قدردانی کرده و عزم خود را برای ترویج پیغام و سیره اهل بیت (ع) در تمامی دنیا و تبادل نظر و رایزنی با علمای اسلام اعلام کردند.

ارسال نظر