گردهمایی مسوولان و مدرسان قرآنی کشور در مشهد پایان یافت

گردهمایی ۴۵۰ نفر از فعالان قرآنی کشور در قالب سی و سومین نشست سراسری روسای ادارات امور قرآنی سراسر کشور، نشست رؤسای هیأتهای اندیشه‌ورز بانوان قرآنی استانها و اجلاسیه مدرسین نهضت تربیت قرآنی نورالثقلین امروز جمعه در مشهد پایان یافت.

به گزارش عاشورا نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا ،مدیر روابط عمومی سازمان دارالقرآن کشور در تشریح روند برگزاری این گردهمایی  گفت: نشست یاد شده سه شنبه گذشته در مشهد آغاز شد و در مجموع ۶۰ نفر شامل روسای ادارات قرآنی استانها به همراه روسای هیاتهای اندیشه ورز بانوان قرآنی کشور در این نشست چهار روزه شرکت داشتند.

سید مجتبی عظیمی نژاد افزود: حدود ۴۰۰ نفر نیز در قالب اجلاسیه مدرسین نهضت تربیت قرآنی نورالثقلین در این نشست سراسری قرآنی شرکت کردند.

وی ادامه داد: این نشست با هدف بررسی طرح رصد و پایش خانه‌های قرآن و عترت، تشریح آخرین وضعیت تخصیص اعتبارات و نحوه هزینه‌کرد آنها، تبیین وضعیت کلی طرحهای قرآنی سال جاری و میزان پیشرفت آنها و تشریح موضوع نظارت و ارزشیابی استانها برگزار شد.

همچنین در اختتامیه این گردهمایی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در سخنانی به تشریح نحوه رسالت پیامبر (ص) پرداخت و گفت: آیات قرآن را بدون توجه به رنج های مردم و مخاطب نمی توان به مردم رساند.

حسن رحیم پور افزود:برای انتقال مفاهیم قرآنی باید رنج های مردم را شناخت و انتقال دهنده پیام قرآن باید با رنج های تک تک مردم رنج و بار رنج همگان را به دوش بکشد و این گونه مردم می پذیرند پیامبر، شاعر و ساحر و متقلب نیست و در پی ابلاغ رسالت است.

وی در تشریح دیگر ویژگی پیامبر مکرم اسلام افزود: پیامبر برای نجات بشر نه این که غصه بخورد بلکه حرص می زند و مطابق آیات قرآن، پیامبر فردی است که با درک رنج تک تک مردم برای انتقال قرآن و انجام رسالت خود و نسبت به سعادت مردم و حقوق آنها حریص است و برای انجام وظایف خود در این خصوص شب و روز نمی شناسد.    

ارسال نظر