پیام تسلیت عضو مجلس خبرگان رهبری در پی رحلت آیت‌الله صادقی

نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری به‌مناسبت ارتحال جانسوز آیت خلوص و عبودیت آیت‌الله مرحوم حاج شیخ عباسعلی صادقی(ره) پیام تسلیتی صادر کرد.

به گزارش عاشورانیوز به نقل از خبرگزاری ایسنا، آیت‌الله احمد مبلغی، نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری به‌مناسبت ارتحال جانسوز آیت خلوص و عبودیت آیت‌الله مرحوم حاج شیخ عباسعلی صادقی(ره) پیام تسلیتی به شرح زیر صادر کرد:

«بسم‌الله الرحمن الرحیم

إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

استان پُرافتخار لرستان و مردم قدرشناس و شریف آن امروز در غم از دست دادن ستاره‌ای درخشان از علم و تقوی به سوگ نشسته‌اند. آیت‌الله حاج شیخ عباسعلی صادقی عالمی عامل و فقیهی زاهد بود که زندگی پُربرکتش را باید به حق تجسم عینی فقاهت، معنویت، صداقت، صمیمیت، تعهد و مسئولیت و مردم ‌دانست. ایشان اجتهاد را که از عهد جوانی به داشتن آن متصف شده بود، در حوزه‌های سه‌گانه  فقه، اصول و تفسیر در مسیر رشد و ارتقا و عرضه به جامعه قرار داد.

در انقلاب چه قبل و چه بعد از آن، جایگاهی تأثیرگذار، مرجعیتی، حمایتی و ارشادی داشت و همواره از امام و رهبری تبعیت و حمایت می‌کرد. مردمی بود و مردمی زیست و پناهگاه عموم بود. در سیره و منش این فقیه فقید، ابعاد مردمی بودن گسترش یافته  و در عرصه‌های اجتماعی و انقلابی نمود و امتداد به خود گرفته بود. درب خانه این عالم مخلص به روی همه باز و با همه صمیمی بود و با مراجعان برخوردی برآمده از احساس یگانگی داشت.

 ایشان در عداد عالمان گرانمایه‌ای قرار داشت که در دیار لرستان،  راه خدا را پیمودند و کمر همت به گسترش دین‌داری بستند. از جمله ویژگی‌های این عالم ربانی، آن بود که پیش از مهاجرت به لرستان در زمره اساتید قم به حساب می‌آمد، و قرار داشتن در زمره استقبال‌کنندگان  از مرحوم آیت‌الله العظمی بروجردی برای مهاجرت به قم فرازی از تلاش‌های اجتماعی و به یادماندنی او است. هم‌چنین حضورشان در نماز معروف استسقاء در یادها مانده است. بی‌گمان نقش‌آفرینی‌های علمی و عملی متعدد ایشان در لرستان نشانه‌ای از توانمندی عالمانه، متعهدانه و رویکرد به غایت خالصانه و دلسوزانه این عالم راحل بود.

 اینجانب ضمن عرض تسلیت به پیشگاه حضرت ولی‌عصر(عج) و مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی)، این مصیبت اندوه‌بار را به بیت معزز معظم‌له، حوزه‌های علمیه به ویژه حوزه علمیه کمالیه و سایر حوزه‌های استان لرستان، شاگردان و دوستداران ایشان و تمامی مردم شریف لرستان تسلیت عرض می‌کنم و علو درجات آن عالم برجسته و آیت خلوص و عبودیت را از خداوند یکتا و متعال خواستارم.»

یادآور می‌شود این روحانی جلیل‌القدر صبح جمعه، ۱۲ آذر به علت کهولت سن در ۹۶ سالگی در بیمارستان شهید رحیمی خرم‌آباد درگذشت.

انتهای پیام

ارسال نظر