آیت‌الله مکارم شیرازی: قم مرکزیت علمی و دینی جهان تشیع است

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید گفت: قم خاستگاه انقلاب اسلامی و مرکزیت علمی و دینی جهان تشیع است و ضروری است که کنگره‌ای جهت شناساندن این جایگاه و اهمیت آن برگزار شود.

به گزارش عاشورانیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، این مرجع تقلید در دیدار سید محمدتقی شاهچراغی استاندار قم اظهار داشت: شهر مقدس قم متعلق به جهان اسلام و تشیع بوده و مسئولان باید اهتمام ویژه‌ای در جهت حل مشکلات قم داشته باشند.

وی با اشاره به اهمیت جایگاه این شهر مقدس افزود: قم به دلیل وجود بارگاه منور حضرت فاطمه معصومه(س)، مسجد مقدس جمکران و همچنین مرکزیت علمی جهان شیعه و حوزه علمیه قم از اهمیت ممتاز و ویژه‌ای برخوردار است و ضروری است که مسئولان محترم استان نسبت به جایگاه قم شناخت کاملی داشته باشند و برای آن برنامه‌ریزی خاصی ترتیب دهند.

این مرجع تقلید، به حضور سالانه ۲۰ میلیون زایر در قم اشاره و خاطرنشان کرد: باید برای این تعداد زایر فکری کرد.

وی تصریح کرد: افتخار حوزه‌ علمیه این است که با بودجه خودش به جهان اسلام خدمت می‌کند.

وی عنوان کرد: مسایل اخلاقی و فرهنگی در قم با جاهای دیگر متفاوت است و دنیا انتظار بیشتری از قم دارد.

آیت الله مکارم شیرازی تاکید کرد: در مسایل اخلاقی فشار و زور پاسخگو نیست، بلکه باید با تقویت مراکز فرهنگی و آموزش به تهذیب جوانان پرداخت.

وی با تاکید بر ضرورت به نتیجه رساندن طرح فرودگاه قم گفت: متاسفانه در دولت گذشته با این استدلال که قم به تهران فاصله‌ کمی دارد و ضرورتی به فرودگاه ندارد، جلوی این پروژه را گرفتند در حالی که اگر در قم فرودگاه ایجاد شود، قم مرکزیت بیشتری پیدا می‌کند و از همه دنیا می‌توانند در این شهر مقدس حضور پیدا کنند.  /

ارسال نظر