کانون‌های مساجد در بقاع متبرکه نیز تاسیس شوند/مسجد فرصت بی‌بدیل برای رشد جامعه است

آیت‌الله صفایی با اشار به نقش بی‌بدیل مساجد و ارکان فعال در آن اظهار کرد: باید ترتیبی اتخاذ شود که کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در بقاع متبرکه تشکیل و اوقاف و امور خیریه نیز از آنها حمایت کنند.

به گزارش عاشورا نیوز به نقل از خبرگزاری ایسنا ، سومین نشست شورای هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان بوشهر چهارشنبه ۲۴ آذر ماه به ریاست آیت الله صفایی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه بوشهر برگزار شد؛ در این نشست که در محل مجتمع آدینه برگزار می شد، استاندار بوشهر، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و همچنین دبیر شورای هماهنگی و دیگر اعضا شورا حضور داشتند.

آیت الله صفایی در این نشست طی سخنانی ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س) این بانوی بزرگ را واسطه فیض عنایات الهی به جامعه بشری دانست و اظهار کرد: پیروی از سیره حضرت زهرا (س) زمینه سعادت و کمال بشر رامحقق می کند.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به فرصت بی بدیل مساجد برای رشد فرهنگی تصریح کرد: نقش مساجد در تاریخ ایران همانند صدر اسلام است، در نتیجه تقویت مساجد و کانون‌های فرهنگی هنری به منزله مقابله با تهاجم فرهنگی است و توسعه فرهنگ دینی و پیشرفت همه جانبه را در بر داشته و از سوی دیگر سبب اقتداردر همه عرصه ها برای کشور اسلامی است.

امام جمعه بوشهر در ادامه افزود: قشر جوان مهمترین بخش جامعه هستند، همچنین اصلی ترین بخش مساجد، کانون های فرهنگی هنری مساجد هستند که مخاطبین جوان و نوجوان دارند بنابراین حمایت از کانون ها یک عملکرد بنیادین و اقتدار مساجد و رشد فعالیت مساجد در همه عرصه هاست.

آیت‌الله صفایی مردم را اساس مدیریت مساجد عنوان کرد و تصریح کرد: دولت و مردم همگام باید از فعالیت های فرهنگی در مساجد حمایت مادی و معنوی کند.

نماینده ولی فقیه در استان همچنین اظهار داشت: باید ترتیبی اتخاذ شود که کانون های فرهنگی هنری در بقاع متبرکه تشکیل و اوقاف و امور خیریه نیز از آنها حمایت کنند.

در ادامه «علیرضا پولاد» مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان بوشهر ضمن  تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا (س) به تشریح فعالیت کانون های مساجد استان در رواق های مختلف پرداخت و اظهار کرد: از میان کانون های استان، تعداد ۲۰۰ کانون فرهنگی هنری در حوزه تخصصی ثبت اثر کرده اند، به بیان دیگر۲۰۰ کانون استان هر کدام در یک رشته تخصصی مشغول به فعالیت هستند و تعداد ۱۵۰ کانون فرهنگی هنری در حوزه های قرآنی فعال هستند.

گفتنی است در پایان این نشست از کانون های شاه خراسان، صاحب الزمان (عج) و الغدیرکه به عنوان کانون‌های برتر وشایسته تقدیردر طرح ایران قوی شناخته شده بودند تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام

ارسال نظر