امضای تفاهمنامه همکاری برای استفاده از ظرفیت مبلغین در جریان‌سازی پویش‌های بین‌المللی

تفاهمنامه همکاری در راستای هماهنگی بین مبلغین و استفاده از ظرفیت آنان در جهت جریان‌سازی پویش‌های فرهنگی و بین‌المللی بین نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی امضا شد.

به گزارش عاشورا نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، تفاهمنامه همکاری حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی طی مراسمی با حضور چند تن از معاونین و مدیران این دو نهادبه امضاء رسید.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت بعثه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در این مراسم با تبریک انتصاب حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی ایمانی‌پور به سمت ریاست سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، اظهار کرد: امیدوارم با تلاش بیش از پیش شما، شاهد شکوفایی و افتخارآفرینی هرچه فزون‌تر سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی باشیم.

بعثه مقام معظم رهبری؛ خانه دوم سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در امور بین‌الملل

حجت‌الاسلام والمسلمین نواب گفت: بعثه مقام معظم رهبری خانه دوم سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در امور بین‌الملل بوده و هست.

وی این تفاهمنامه را در جهت همکاری و هم‌افزایی حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ارزشمند خواند و تأکید کرد: در این تفاهمنامه به دنبال آن هستیم تا از نیروهای فعالی که در جهان اسلام فعالیت مثمرثمری دارند، به نحو مطلوب‌تری برای اجرای برنامه‌های فرهنگی، دینی و علمی استفاده کنیم.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت بعثه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با بعثه مقام معظم رهبری در جهت هماهنگی بین مبلغین و استفاده از ظرفیت آنان در جهت جریان سازی پویش‌های فرهنگی و بین‌المللی را ضروری دانست.

لزوم افزایش تعامل و همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و بعثه مقام معظم رهبری

حجت‌الاسلام والمسلمین ایمانی‌پور نیز در سخنانی، تأسیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی را یک تحول انقلابی در حوزه فرهنگی بین‌المللی دانست و مطرح کرد: هدف اصلی از تأسیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بازسازی انقلابی ساختارها و پرهیز از تشتت فعالیت‌ها در عرصه فرهنگی بین‌المللی برای رسیدن به اهداف عالی سازمان است.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی افزود: با توجه به شعار دوره دهم «دیپلماسی فرهنگی در تراز چهل واره گام دوم انقلاب اسلامی» از توصیه‌های مقام معظم رهبری در مسیر رویکردهای سازمان به عنوان قرارگاه مشترک فعالیت‌های فرهنگی بین‌المللی کشور استفاده می‌کنیم.

وی گفت: ما برای شکل دهی قرارگاه مشترک فعالیت‌های فرهنگی بین‌المللی کشور و ایفای نقش قرارگاهی، تلاش بسیاری خواهیم کرد تا هماهنگی گسترده‌ای بین نهادهای فرهنگی به ویژه بعثه در خارج از کشور داشته باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین ایمانی‌پور آمادگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برای افزایش تعامل و همکاری با بعثه مقام معظم رهبری را اعلام کرد و گفت: همکاری بین سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و بعثه مقام معظم رهبری دیرپا بوده و امیدواریم این همکاری‌ها با امضای تفاهمنامه، رونق بیشتری پیدا کند.

هشدار مقام معظم رهبری در باره عواقب عدم شفافیت سازی حقایق

وی با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب مبنی بر ضرورت اهتمام مضاعف در رابطه با روایت درست حقایق برای مردم گفت: ایشان چندی پیش در جلسه‌ای تأکید داشتند که اگر حقایق را روایت نکنیم، دشمن با دروغ و تحریف جای ظالم و مظلوم را عوض می‌کند و دروغ می‌گویند. این هشدار و نگرانی حضرت آقا به خصوص در شرایط فعلی، باید بیش از پیش مورد توجه گیرد.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی عنوان کرد: ما هم در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تلاش می‌کنیم تا روایت صحیحی از انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی در خارج از کشور به جهانیان به نمایش بگذاریم.

وی افزود: در جریان موسم حج هم وظیفه اصلی مبلغان، روایت گری است که امیدواریم با برقراری موسم حج، شرایط حضور زائران ایرانی فراهم شود تا ما روایت‌های صحیح خود را مطرح کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین ایمانی‌پور با بیان اینکه بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری در راستای تمدن سازی است، اظهار کرد: ما انقلاب اسلامی را یک پدیده‌ای زنده و همواره رو به رشد و توسعه می‌دانیم و یکی از وظایف سنگینی که در گام دوم انقلاب به عهده ما است، مسئله تحقق تمدن نوین اسلامی خواهد بود. برای این منظور، نیاز به موضوع امت اسلامی داریم و باز هم به مجموعه بعثه به عنوان یک فرصت برای تحقق وحدت اسلامی و شکل گیری امت اسلامی و رسیدن به تمدن نوین اسلامی نگاه می‌کنیم.

ارسال نظر