گفت‌وگوی فرهنگی و بین ادیانی/ رایزن فرهنگی ایران و هیات کلیساهای پاکستان دیدار کردند

اعضای هیات مسیحی کلیساهای مختلف پاکستان به مناسبت میلاد حضرت عیسی (ع) و سال نو میلادی با حضور در رایزنی فرهنگی ایران در شهر اسلام‌آباد با «احسان خزاعی» رایزن فرهنگی کشورمان دیدار کردند.

به گزارش عاشورا نیوز به نقل از خبرگزاری ایسنا ، طرفین در مورد زمینه‌های مشترک و ظرفیت‌های همکاری برای گفت‌وگوهای بین پیروان ادیان الهی و همچنین مسائل فرهنگی و ادیانی بحث و تبادل نظر کردند.

در این دیدار که به منظور توسعه روابط دوجانبه فرهنگی دو کشور صورت گرفت، شرکت کنندگان در این نشست بر معرفی فعالیت‌های متنوع رایزنی فرهنگی کشورمان و مرکز تحقیقات فارسی ایران و پاکستان همچنین فعالیت‌های مراکز مسیحی تاکید کردند. ید.

همچنین در خصوص تمایل رایزنی فرهنگی ایران و مرکز مطالعات مسیحی در مورد نحوه ایجاد روابط ادیانی بین جمهوری اسلامی ایران و ادیان مسیحی در پاکستان بحث و تبادل نظر انجام گرفت.

رایزن فرهنگی ایران ضمن تبریک میلاد حضرت مسیح و سال نو میلادی در خصوص معرفی فعالیت‌های فرهنگی ایران در پاکستان گفت: رایزنی فرهنگی سفارت ایران، خانه‌های فرهنگ در شهرهای مهم پاکستان و نیز مرکز تحقیقات فارسی ایران و پاکستان دارای سابقه فعالیت طولانی در پاکستان هستند و تعدد این مراکز فرهنگی نشان دهنده سطح روابط بالای فرهنگی دو کشور است.

احسان خزاعی ضمن معرفی مرکز گفت وگوی ادیان و فرهنگ‌ها جمهوری اسلامی ایران توسعه و گسترش زبان فارسی، همکاری‌های علمی و دانشگاهی و تقریب مذاهب اسلامی را به عنوان دو محور مهم و اساسی و اولویت فعالیت‌های رایزنی فرهنگی، برشمرد و گفت: امروز دشمنان بشریت قصد دارند تا به اصل دین ضربه بزنند و غافل از این هستند که دین در فطرت انسان‌ها ریشه دارد و از بین نخواهد رفت لذا در زمان حاضر ضرورت اتحاد و همدلی بین ادیانی بیش از پیش احساس می‌شود.

وی در ادامه با تاکید بر این که تمام ادیان آسمانی و الهی پیام آور صلح، دوستی و همبستگی هستند، گفت: از تعالیم پیامبر اکرم (ص) احترام به ادیان را می‌آموزیم.

وی در خصوص اهمیت و تاثیر دین در زندگی مردم گفت؛ در ایام کرونا شاهد بودیم که مردم جهان برای دعا و التجا به مساجد، کلیساها، معابد و عبادتگاه‌ها رفتند و از خداوند طلب کمک کردند و این مسئله مهمی بود که اتفاق افتاد و باعث نزدیکی قلب‌های مردم به خدا شد.

در هیات مسیحیان پاکستان وابسته به کلیساهای مختلف این کشور،   «کریستوفر شرف» نماینده مرکز مطالعات مسیحی در شهر راولپندی،   «آصف مسیح» و «پاستر پرویز» مسئول اتحادیه کلیساها (یو پی سی) حضور داشتند.

آصف مسیح ضمن تبریک سال جدید میلادی و در معرفی فعالیت مرکز تحت پوشش خود گفت: سالویشن آرمی به عنوان یک سازمان بین المللی در ۱۳۴ کشور جهان و در شهرهای مختلف پاکستان از جمله کراچی و لاهور فعالیت می‌کند.

وی افزود: سالویشن آرمی علاوه بر انجام فعالیت‌های دینی و تبلیغی در اغلب موارد با امکانات خود به صورت خودجوش در مشکلات از قبیل زلزله، سیل، و کرونا بدون در نظر گرفتن دین و مذهب خاصی به مردم آسیب دیده کمک رسانی می‌کند. همچنین برنامه‌های آموزشی و حرفه آموزی مختلفی نیز برای جوانان اجرا می‌کند.

کریستوفر شرف، معاون هماهنگی مرکز مطالعات مسیحی گفت: ما پیوند دیرینه با ایران داریم و در این کشور مقدساتی وجود دارد که برای همه قابل احترام است.

وی در معرفی مرکز مطالعات مسیحی گفت: این مرکز ۵۳ سال قبل در سال ۱۹۶۷ میلادی تاسیس شده است و هدف از تاسیس این مرکز، تقریب بین مذاهب و ایجاد همبستگی کلیساها است که در این زمینه نقشی را ایفا می‌کنیم.

در پایان این دیدار به عنوان یادبود، یک جلد قرآن مجید با ترجمه انگلیسی و آخرین منشورات رایزنی فرهنگی ایران به هیات مسیحی پاکستان اهدا گردید.

انتهای پیام

ارسال نظر