5 میلیون نفر در راهپیمایی 25 رجب کاظمین شرکت کردند

مسوول تولیت آستان مقدس امامین کاظمین (ع) اعلام کرد که بیش از پنج میلیون عزادار در آیین سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع) مصادف با 25 رجب شرکت کردند.

به گزارش عاشورا به نقل از خبرگزاری ایرنا، «جمال الدباغ» در نشست خبری مشترک با فرماندهی عملیات امنیت و شهرداری بغداد متعاقب پایان مراسم گفت که پنج میلیون و 150 هزار زائر عزادار از داخل و خارج عراق ظرف یک هفته گذشته تا ساعت 12 ظهر امروز دوشنبه در آیین عزاداری سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع) شرکت کردند.
وی اضافه کرد که مراسم عزاداری امسال نیز با موفقیت و در کمال آرامش برگزار شد.
فرمانده عملیات امنیت بغداد نیز در این نشست خبری با اشاره به موفقیت طرح ویژه امنیتی مراسم سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع) گفت که در جریان طرح ویژه امنیتی مراسم امسال، فرماندهی عمیات بغداد توانست 37 تروریست را بازداشت کند.
سرلشکر «جلیل الربیعی» خاطرنشان ساخت که طرح ویژه امنیتی امسال در مقایسه با سنوات گذشته یکی از منظم ترین طرح ها بوده که زائران نیز همکاری خوبی با نیروهای امنیتی داشتند.
وی از همکاری و مشارکت بالای نیروهای بسیج مردمی الحشد الشعبی دراین مراسم تقدیر و تشکر کرد.
سرلشکر الربیعی اضافه کرد که در طرح ویژه امنیت امسال نیروهای امنیتی عراق موفق شدند یکی از تروریست های معروف موسوم به«صباح شرمیط» را در منطقه «طارمیه» در شمال بغداد بازداشت کنند.
سخنگوی شهرداری بغداد نیز در اظهاراتی گفت که طرح خدماتی ویژه ای که طی این مراسم به اجرا در آمد، به رغم اینکه مصادف با بارندگی های شدید روزهای گذشته در بغداد شد، اما با موفقیت تمام به اجرا در آمد.
«حکیم عبدالزهرا» اضافه کرد که شهرداری بغداد در طول سال های اخیر تجربه کافی را برای مدیریت این زیارت میلیونی به دست آورده است.
مراسم سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع) ظهر امروز سه شنبه با اقامه نماز ظهر به اتمام رسید اما دبیرکل تولیت آستان مقدس امامین کاظمین گفت که مراسم به طور کامل پایان نیافته و اهالی کاظمین و حومه برای اعطای فرصت به زائرانی که از خارج منطقه به کاظمین می آیند، معمولا شرکت در این زیارت ویژه را به بعد از پایان مراسم موکول می کنند و انتظار می رود در ساعات آینده اهالی کاظمیه و حومه به زیارت امامین کاظمین (ع) مشرف شوند.

 

ارسال نظر