ایران در سید آخر المپیک 2020 توکیو

احتمال همگروهی تیم کرانچار با ژاپن و عربستان

احتمال همگروهی تیم کرانچار با ژاپن و عربستان

تیم امید ایران با وجود کسب 7 امتیاز از سه بازی در مرحله مقدماتی المپیک 2020 توکیو در سید آخر این بازی ها قرار گرفت و طبیعتا در قرعه کشی با حریفان سختی روبرو خواهد شد.

بهگزارش عاشورا به نقل از  "ورزش سه"، این سید بندی بر اساس عملکرد تیم ها در دوره گذشته مسابقات قهرمانی زیر 23 سال آسیا بوده است. ایران در دوره قبلی بازی ها و در بازی های مقدماتی که در بیشکک انجام شد تیم قرقیزستان را با نتیجه دو بر یک از پیش رو برداشت و به تیم عمان دو بر صفر باخت و نتوانست جواز حضور در دور نهایی بازی ها را به دست بیاورد. البته ایران با تیم زیر 20 سال در این بازی ها حاضر شده بود  و تنها از 4 بازیکن زیر 23 سال بهره می برد. سیامک سرلک، صادق محرمی، سینا مریدی و علی قلی زاده.

 

تیم  هایی که در سید یک قرار گرفته اند عبارتند از ازبکستان، تایلند، قطر و ویتنام.  همگروهی ایران با یکی از این تیم ها طبیعی است. امید ایران به تازگی با امید قطر در تورنمنت چهارجانبه دوحه بازی کرده بود و موفق به شکست این تیم شده بود. اما بچه های ایران از بازی با ویتنام در بازی های آسیایی جاکارتا تجربه تلخی دارند.  امیدها برای اینکه با کره ای ها در مرحله یک هشتم نهایی روبرو نشوند بازی با ویتنام را دست کم گرفتند و تا به خود بیایند دو گل از این تیم خوردند.

 

در سید 2 اما تیم های قوی تری حضور دارند. عراق که در بازی های تهران همگروه ایران بود و اول شد. کره جنوبی و ژاپن که بی شک حریفان سرسختی هستند. و کره شمالی. بهترین قرعه برای همگروهی در سید دو تیم کره شمالی است. در سید 3 هم تیم های قوی حضور دارند. عربستان و استرالیا. طبیعتا اگر با تیم های چین و اردن در این سید همگروه شویم بخت با ما یار خواهد بود. تیم های سید چهار هم عبارتند از ایران، بحرین، امارات و سوریه که با هیچ یک از این تیم ها همگروه نخواهیم شد.

 

گفتنی است دور نهایی مسابقات قهرمانی زیر 23 سال ایران با حضور 16 تیم در تایلند برگزار می شود. بازی های  مرحله گروهی در چهار گروه 4 تیمی برگزار می شود که در پایان از هر گروه دو تیم به مرحله یک چهارم نهایی صعود می کنند. بازی ها از مرحله یک چهارم نهایی به بعد به صورت حذفی برگزار می شود و سه تیم جواز حضور در بازی های المپیک 2020 توکیو را به دست می آورند. سهیمه آسیا جدا از ژاپن که میزبان بازی ها است سه تیم خواهد بود.  

 

سید بندی بازی ها از این قرار است:

سید ١:
ازبکستان – تایلند - قطر- ویتنام
سید ٢:
عراق - کره شمالی - کره جنوبی - ژاپن
سید ٣:
استرالیا – عربستان – چین - اردن
سید ٤:
امارات – بحرین – سوریه - ایران

 

ارسال نظر