عظمت اربعین را در فضای مجازی برای مردم جهان مجسم کنیم

معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران، ضمن بیان بهترین جایگزین برای خلأ پیاده‌روی اربعین امسال، بر نقش برجسته‌ فضای مجازی در ایجاد شور و هیجان اربعین تأکید کرد و گفت: می‌توان این حرکت را با قابلیت‌های بسیاری که در فضای مجازی وجود دارد برگزار کرد و موج‌ها و هیئت‌های بزرگی را با جمعیت‌های صد‌ها میلیونی تشکیل داد تا عظمت اربعین مجدداً برای مردم جهان مجسم شود

به گزارش  عاشورا به نقل ازکارگر آنلاین، سردار محمدرضا نقدی، معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران، با اشاره به شیوع کرونا و شرایط به‌وجود آمده برای اربعین امسال،  گفت: امسال با وجود اشتیاق مردم برای سفر به عتبات و شرکت در پیاده‌روی اربعین، با شیوع کرونا سفر به پیاده‌روی اربعین لغو شد و طرف عراقی با توجه به زیرساخت‌های خود از پذیرش زائران خارجی عذرخواهی کرد؛ برهمین اساس تکلیف پیاده‌روی اربعین را مقام معظم رهبری مشخص کردند و فرمودند: «رفتن برای راهپیمایی اربعین، فقط متوقف به صلاحدید مسئولان ستاد ملی مربوط به کروناست


معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران افزود: مهمترین خصوصیت یک مؤمن عبودیت است. همه ما زمانی که به زیارت حضرت ابوالفضل العباس(ع) می‌رویم با ارادت و عبودیت به ایشان سلام عرض می‌کنیم. حضرت ابوالفضل العباس(ع) مقام بسیار بالایی دارند و یکی از عظیم‌ترین انسان‌های خلقت هستند؛ در زیارتنامه حضرت عباس(ع) آمده است: «السَّلامُ عَلَیْکَ أَیُّهَا الْعَبْدُ الصَّالِحُ الْمُطِیعُ لِلَّهِ وَ لِرَسُولِهِ وَ لِأَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ وَ الْحَسَنِ وَ الْحُسَیْنِ» که در درجه اول به عبد صالح بودن آن حضرت و در مرتبه بعدی به مطیع بودن حضرت ابوفاضل(ع) اشاره می‌کند. حضرت عباس(ع) محو در مقام اطاعت و ولایت است؛ لذا اگر کسی به مقام اطاعت رسید بنده خدا خواهد شد. او، چون غرق در ولایت بود به مقام عبودیت رسید و عبد صالح نام گرفت. بر همین اساس ما هم باید عبد خدا باشیم. زمانی که مقام معظم رهبری تأکید فرمودند که در منازل خود زیارت اربعین را بخوانید، ما نیز باید به فرمان ایشان لبیک گوییم.
 
وی با تأکید بر اینکه باید عبودیت را از امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل العباس(ع) بیاموزیم، گفت: بهترین جایگزین برای اربعین امسال که امکان تشرف به کربلا و زیارت حرم سیدالشهدا(ع) از نزدیک وجود ندارد، زیارت از راه دور است. همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند بهترین جایگزین برای پیاده‌روی اربعین امسال حضور در مجالس اهل‌بیت(ع) که با رعایت نکات بهداشتی برگزار می‌شود و قرائت زیارت اربعین است.
 
سردار نقدی تصریح کرد: قرائت زیارت اربعین در خانه به هیچ وجه مانع بروز احساسات و اثرگذاری نخواهد بود، لذا همه باید از این ذوات مقدسه بخواهیم تا کمک کنند این ویروس منحوس از بین برود تا بتوانیم مانند گذشته به زیارت اربعین و این ذوات مقدس بپردازیم.
 
چگونگی حفظ بعد جهانی اربعین
 
معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران در خصوص چگونگی حفظ بُعد جهانی اربعین در شرایط شیوع کرونا، به ایکنا گفت: خون اباعبدالله(ع) و یاران ایشان، با یک سال حذف پیاده‌روی اربعین تعطیل از بین رفتنی نیست، این مسئله بسیار عظیم است؛ لذا می‌توان این حرکت را به نحو دیگری با استفاده از قابلیت‌های بسیاری که در فضای مجازی وجود دارد، بزرگ داشت و موج‌ها و هیئت‌های بزرگی را با جمعیت‌های صد‌ها میلیونی تشکیل داد تا عظمت راهپیمایی اربعین مجدداً برای مردم جهان مجسم شود.

وی با بیان اینکه فضای مجازی می‌تواند نقش برجسته‌‌ای در ایجاد شور و هیجان اربعین داشته باشد، گفت: در دهه اول محرم مردم با رعایت نکات بهداشتی و عمل به دستورالعمل‌های ستاد کرونا و همچنین با راه‌اندازی حسینیه مجازی، شور و هیجان ماه محرم را زنده نگه داشتند و رسانه ملی و فضای مجازی نیز به خوبی در این زمینه نقش‌آفرینی کردند و این روند قطعاً می‌تواند پرشورتر و پرقدرت‌تر در اربعین نشان داده شود.

سردار نقدی بیان کرد: انتظار می‌رود با همکاری یکدیگر در کنار رعایت نکات بهداشتی برای جلوگیری از شیوع کرونا، شوق اربعین را برای عاشقان حسینی که امسال توفیق تشرف به زیارت کربلا را ندارند، فراهم سازیم.

 

ارسال نظر