هیأت‌های تهران برای مجالس اربعین تا یکشنبه صبر کنند

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران گفت: باتوجه به تعطیلی یک هفته‌ای مراکز مختلف استان تهران و اعمال محدودیت‌هایی برای تجمعات مذهبی، تصمیم‌گیری نهایی در خصوص برگزاری جلسات مذهبی در ایام اربعین منوط به جلسه فردا موکول شد.

 به گزارش عاشورا به نقل از فارس حجت‌الاسلام علی اصغر سهرابی مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار  اظهار داشت: استانداری تهران امروز بعدازظهر با صدور ابلاغیه ای، به دلیل افزایش شیوع ویروس کرونا در استان تهران، از ۱۲ الی ۱۸ مهرماه، محدودیت هایی را اعلام کرد. از آنجا که یکی از بندهای این ابلاغیه، ممنوعیت برگزاری هرگونه مراسم مذهبی در هفته جاری است، به محض اطلاع از صدور این نامه، پیگیری هایی را آغاز کردیم.

وی افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته متوجه شدیم با وجود صدور ابلاغیه فوق الذکر، هنوز تصمیم نهایی در مورد مراسمات اربعین گرفته نشده و تصمیم نهایی به جلسات فردا موکول شده است.

سهرابی گفت: علاوه بر جلسه‌ای که در سطح استان برگزار خواهد شد، بنا بر اعلام ذوالفقاری معاون وزیر کشور و رئیس ستاد ملی اربعین، فردا جلسه‌ای ویژه برای استان تهران با حضور وزیر کشور نیز برگزار خواهد شد و بالطبع در مورد مراسم‌های اربعین استان در این جلسه تصمیم‌گیری نهایی انجام خواهد شد. بنابراین از هیات‌های مذهبی که همواره در صف اول التزام و رعایت دستورالعمل‌های اعلامی بوده‌اند، تقاضا داریم هرگونه تصمیم در مورد برگزاری یا عدم برگزاری مراسم‌های ایام اربعین را به فردا موکول کنند.

وی خاطرنشان کرد: برخلاف ایام دهه اول محرم، در تصمیم‌های ویژه اربعین، به سازمان تبلیغات، فرصت مشارکت جدی داده نشده است و ما نسبت به نحوه تصمیم‌گیری‌ها در مورد مراسم‌های داخلی اربعین گله‌مندیم و امیدواریم مسئولان مربوطه، با لحاظ تمام مسائل و مصالح، نسبت به تعطیلی یا برگزاری هیأت‌ها در ایام اربعین تصمیم گرفته و به صورت روشن و به موقع، اعلام کنند. البته واضح است که نتیجه هرچه باشد، بنا بر امر رهبر حکیم انقلاب، سازمان تبلیغات اسلامی و عامه هیأت‌های مذهبی، تابع تصمیمات ستاد کرونا خواهند بود.

 

 

ارسال نظر