خاطرات خانم بازیگر از زیارت اربعین و درخواستی که امام حسین (ع) اجابت کرد

شهین تسلیمی از روز‌هایی صحبت می‌کند که این روز‌ها آرزوی تکرارش را دارد. ماجرای بیماری‌اش در کربلا را برای ما تعریف کرد و توصیه‌ای برای جاماندگانِ اربعین داشت

به گزارش عاشورا در میان هنرمندانی که به سفر کربلا رفته‌اند نام، تصاویر و خاطرات "شهین تسلیمی" قابل توجه است. وقتی خودش به تصویر اینستاگرامی‌اش با رابعه مدنی، سوگل طهماسبی و بهار ارجمند نگاه می‌کند آهی می‌کشد. خاطراتِ شهین تسلیمی با آن حال و هوایی که خودش تعریف می‌کند جذاب است. هنرمندی که در کربلا مریض می‌شود و از امام حسین (ع) می‌خواهد که گذرش را به بیمارستان نیندازد و همین‌طور هم می‌شود.

 

 

وقتی خواستیم با او درباره اربعین و پیاده‌روی‌اش صحبت کنیم ناخودآگاه بغض گلویش را گرفت؛ چون او هم مثل خیلی‌ها دوست داشت امسال دوباره زائر اربعینی امام حسین (ع) شود.

او به معجزه امام حسین (ع) در کربلا اشاره کرد که برای خودش رقم خورد. تسلیمی گفت: آن‌قدر حالم خراب شده بود مثل خیلی از بچه‌های دیگر که می‌گفتند باید بیمارستان برویم، اما دعا می‌کردم که گذرم به بیمارستان نیفتد. از امام حسین (ع) خواستم و او معجزه‌اش را نشانم داد. چرا که شب خوابیدم و صبح سرحال بیدار شدم. انگار نه انگار که مریض شده بودم و نمی‌توانستم قدم از قدم بردارم.

تسلیمی رفتنش را هم معجزه دیگری از امام حسین (ع) دانست، چون اصلاً قرار نبود در لیستِ زائران قرار بگیرد؛ او از عبارتِ شگفت‌زدگی استفاده کرد و گفت: محمدرضا شفیعی تهیه‌کننده با من تماس گرفت و گفت: گذرنامه‌ات را بفرست برای سفر کربلا! اول شگفت‌زده شدم که چطور می‌شود به یکباره برنامه سفر به کربلا برایم پیش بیاید! از بچگی عاشق امام حسین (ع) بودم، پدرم هم عاشق سید‌الشهداء (ع) بود؛ مدام با خودم می‌گفتم امام حسین (ع) عاقبت طلبید مرا! با دختر آیت‌الله مهدوی‌کنی و همسرشان و خانم‌ها آفرین عبیسی و رابعه مدنی همسفر بودم و چه سفر لذت‌بخشی! همه به هم کمک می‌کردند، آن هم در ازدحام و شلوغی که باید از نزدیک ببینی تا باور کنی.

وی با اشاره به اینکه امیدوارم دوباره بتوانم این پیاده‌روی را درک کنم، خاطرنشان کرد: پیاده‌روی اربعین برایم رویایی بود که دوست دارم دوباره تکرار شود. همان‌طور که حج را تنهایی رفتم آرزویم این است یک بار دیگر این افتخار نصیب من شود و به صورت انفرادی در جمعِ راهپیمایان حسینی قرار بگیرم. احساس می‌کنم این‌طور رفتن حال و هوای دیگری را برای من رقم خواهد زد. مثلِ خیلی‌های دیگر که این روز‌ها بغض گلویشان را گرفته من هم با آن‌ها همدردم، اما باید از خداوند بخواهیم این کرونا را ریشه‌کن کند و امیدوار باشیم دوباره این شکوه و عظمت را به چشمِ خودمان ببینیم.

این بازیگر سینما و تلویزیون گفت: آنقدر شلوغ بود که نتوانستم آن‌طور که دوست داشتم در حرم امام حسین (ع) بنشینم و با حضرت درد و دل کنم. راه زیارت امام حسین (ع) را یاد گرفتم و حیف است این دیدار و زیارت را از دست بدهیم. زیارت همیشه احساس خوبی در من به‌وجود می‌آورد.

وی با اشاره به خاطره‌ای از ازدحام مردم و عکس گرفتن در جلوی حرم حضرت علی (ع) تصریح کرد: روزی در ازدحام جلوی حرم حضرت علی (ع) دیدم مردی ایستاده و به گونه‌ای جمعیت را با همان نوای "رُوح رُوح" معروف، نظم می‌دهد. خسته بودم به محض اینکه از روی صندلی بلند شد، روی صندلی‌اش نشستم. وقتی برگشت به من گفت بلند شو و من گفتم بلند نمی‌شوم. وقتی جمعیت بیرون آمدند مرا شناختند و با من عکس می‌گرفتند. این مرد همان‌طور به من نگاه می‌کرد و می‌گفت مگر این خانم کیست که این همه مردم به استقبالش می‌آیند.

تسلیمی در پایانِ این گفتگو به صحبت‌هایی که از او در فضای‌مجازی پخش شده واکنش نشان داد و افزود: من اهل حاشیه و دخالت کردن‌های بیجا در کار کارگردانی و بازیگری نبودم، نیستم و نخواهم بود. کسی از من سؤال کرد که چرا وضعیت سینما و تلویزیون متناقض است، من هم گفتم می‌گویند مردم عوام تلویزیون می‌بینند و سینما را آدم‌های خاص دنبال می‌کنند. از این جهت سینما را آزادتر گذاشته‌اند. در هیچ مهمانی و حتی در جشنواره‌ای حضور پیدا نکردم، چون همیشه دوست داشتم کار خودم را بکنم.

 

 
 

 

ارسال نظر