جذب فعالان قرآنی در ادارات مورد توجه باشد/برای قرآنی ماندن دانش آموزان کار شود

حجت الاسلام محمدی لائینی با تاکید براینکه جذب فعالان حوزه قرآن، عترت و نماز باید در زیرساخت های اداری دیده شود، گفت: تامین معیشت و رفع دغدغه این قشر اثرگذار و ارزشمند باید در دستور کار مسئولین امر باشد

به گزارش عاشورا به نقل ازخبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام والمسلمین «محمدباقر محمدی لائینی» امروز(7آبان) در آئین تجلیل از نخبگان قرآنی اداره کل آموزش و پرورش مازندران  ضمن گرامیداشت هفته وحدت و وهفدهم ربیع الاول  میلاد با سعادت  خاتم پیامبران حضرت محمد مصطفی (ص )، گفت: امیدوارم با تقویت هرچه بیشتر مبانی اسلام ناب محمدی(ص) و به کارگیری منویات مقام عظمای ولایت امام خامنه ای(مدظله العالی)، شاهد بالندگی و پیشرفت روز افزون ایران اسلامی باشیم.

 

نماینده ولی فقیه درمازندران با بیان اینکه خداوند متعال را شاکریم که رویکرد منطبق با استاد بالادستی همان طرح تحول بنیادین آموزش و پرورش در دستگاه تعلیم و تربیت استان ساری و جاری است، افزود: تشویق دانش آموزان به روی آوردن به قرآن، عترت و نماز و تجلیل از فعالین این حوزه که توفیقاتی داشتند شایسته تقدیر است.

 

وی به کارشکنی های دنیای سکولار برای طراحی سند 2030در حوزه آموزش و پرورش اشاره کرد و ادامه داد: خوشبختانه دانش آموزان استان در رشته های مختلف قرآنی، نهج البلاغه خوانی، صحیفه خوانی و اقامه نماز در جایگا های برتر کشوری قرار دارند.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی ضمن قدردانی از دانش آموزان و فرهنگیان استان که در حوزه قرآن، عترت و نماز فعال هستند، تاکید کرد: اینکه دانش آموزان و معلمان قرآنی، نماز خوان، عترتی و اهل بیتی  شوند خوب است اما مهم تر از این استمرار و دوام در این مسیر است یعنی دانش آموز نماز خوان باقی بماند.

 

وی اظهار کرد: آموزش و پرورش برای حفظ فعالان قرآنی باید با دانشگاه وارد کار مشترک شود. دانش آموزان بعد از طی دوران متوسطه وارد دانشگاه می شوند و باید برای حفظ دانش آموزان قرآنی که در آینده دانشجو می شوند برنامه داشت.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با تاکید براینکه جذب فعالان حوزه قرآن، عترت و نماز باید در زیرساخت های اداری دیده شود، گفت: تامین معیشت و رفع دغدغه این قشر اثرگذار و ارزشمند باید در دستور کار مسئولین امر باشد.

 

 

وی ضمن قدردانی از حضور دهه هشتادی ها در عرصه های قرآنی، اظهار کرد: شور و اشتیاق دهه هشتادی ها برای فراگیری قرآن، عترت و نماز یعنی این که زایش معنوی ادامه دارد. یعنی محتوا و رویکرد معنوی انقلاب اسلامی عقیم نیست و رویش دارد و انسان های جدید جذب این روحیه انقلابی می شوند.

 

به گزارش شبستان، در آئین تجلیل نخبگان قرآنی اداره کل آموزش و پرورش مازندران ، نرم افزار «محراب» ویژه آموزش احکام و نماز و پوستر سی و نهمین مسابقات قرآن، عترت  و نماز رونمایی شد.

 

ارسال نظر