کارشناس دینی و پژوهشگر تاریخ اسلام با اشاره به اهانت رییس جمهور فرانسه به پیامبر اکرم (ص) گفت: اگر گروهی بخواهد مهمترین رکن اسلام را هدف اهانت قرار بدهد جهان اسلام باید در برابر آن هم‌صدا و منسجم باشد و با قاطعیت بایستد.

به گزارش عاشورانشست تخصصی «وحدت اسلامی، رمز اقتدار و راه غلبه بر استکبار جهانی» با محوریت هفته وحدت و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی با حضور شخصیت‌ها و صاحب‌نظران داخلی و خارجی در محل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد.

در این نشست تخصصی «حجت الاسلام حامد کاشانی» کارشناس دینی و پژوهشگر تاریخ اسلام، با اشاره به واکاوی چرایی وحدت اسلامی گفت: اختلاف امروز بین علمای مسلمین عمقی نیست بلکه علمی است.


این کارشناس دینی و پژوهشگر تاریخ اسلام با بیان اینکه برای حل این مسئله باید جلسات گسترده بین علمای شیعه و سنی برگزار شود اظهار کرد: خطر اصلی امروز جهان اسلام تفرقه بین شیعه و سنی است و اگر بخواهیم وحدت ایجاد کنیم باید عالمانه ورود کنیم.

وی ادامه داد: ما باید یاد بگیریم چگونه در کنار اختلافات با هم تعامل داشته باشیم. اختلافات اخلاقی و اعتقادی در اسلام دلیلی بر طرح دعوا نیست چرا که در کنار اختلافات اشتراکات نیز وجود دارد و طبیعی است. اما اختلافی که خطرناک تلقی می‌شود تکفیر فقهی است و برای وحدت اسلامی باید فقهای جهان اسلام را گردهم جمع کنیم.

«حجت الاسلام کاشانی» با اشاره به اتفاقات فرانسه بیان کرد: جامعه اسلامی در پاسخ به اهانت رییس جمهور فرانسه همدلی لازم ندارد و نشان می‌دهد ما باید کار بیشتری در جهان اسلام انجام شود. باید حداقل اقتصاد فرانسه تحریم شود.

 

 

ارسال نظر