حاج قاسم سلیمانی معیاری برای تشخیص حق از باطل شد

مشاور فرهنگی و رسانه‌ای فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از شهید حاج قاسم سلیمانی به عنوان معیاری برای تشخیص حق از باطل یاد کرد

به گزارش  تیتر عاشورا به نقل ازایرنا روز چهارشنبه حمیدرضا مقدم‌‎فر در نشست مجازی «نقش سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در وحدت و امنیت جهان اسلام» از نشست های سی و چهارمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی گفت: حاج قاسم معیاری برای تشخیص حق از باطل شد و شهید سلیمانی شناخت عمیق و عقلانی از دشمن داشت. شهید حاج قاسم قدرت بازدارندگی داشت و شکست را برای دشمن خلق کرد. دشمن هفت تریلیون برای ناامنی منطقه خرج کرد اما حاج قاسم در برابر آنها ایستاد.

احمد دستمالچیان سفیر سابق ایران در اردن و لبنان نیز گفت: سردار شهید سلیمانی تئوری شکست‌ناپذیری رژیم صهیونیستی را شکست داد و طرح بزرگ صهیونیست که تحریک مسلمانان علیه یکدیگر بود را خنثی و تشکیلات اسلامی را راه‌اندازی کرد. همچنین این مکتب حاج قاسم بود که چهره داعش را برای جهانیان معرفی و جریان مقاومت را متحد کرد.

وی از شهید حاج قاسم سلیمانی به عنوان یک اسطوره یاد کرد و گفت: ایشان از مکتب امام راحل (ره) به وجود آمد و فرد خودساخته‌ای بود که توانست پشت استکبار را بر زمین بزند اما همین مرد در بین مردم فردی مخلص و خاضع بود و همانند یک مالک اشتر زمان برای انقلاب و رهبری بود.

شهید سلیمانی بزرگترین طرح شوم استکبار را خنثی کرد و کاری کرد که درست برعکس خواست کشورهای غربی در خاورمیانه اهداف به پیش برود و این کشورها از جنوب لبنان تا باب‌المندب در اختیار مقاومت قرار گرفتند. این بزرگترین کاری بود که حاج قاسم در آخرین اقدامات جهادی خود انجام داد.

سفیر سابق ایران در اردن و لبنان ادامه داد: در یمن انصارالله پشت طاغوت زمان را به خاک مالید. وقتی مکتب امام شاگردان مخلص و متقی را تربیت کند، آنها می‌توانند حتی تحولات منطقه را نیز جابه‌جا کنند.

دستمالچیان تصریح کرد: از جمله ویژگی‌های شخصی حاج قاسم سلیمانی اخلاص ایشان بود که بدون هیچ چشم‌داشتی در میدان مبارزه حضور داشته و هرگز دنیاگرا نبود. اقدامات وی در عرصه نابودی رژیم صهیونیستی همواره موثر است و طرح تکفیری‌ها که برخی از کشورهای مرتجع عربی و آمریکا به دنبالش بودند را محو کرد.

وی اضافه کرد: داعش به دنبال نابودی بشریت بود و می‌توان گفت حاج قاسم ناجی بشریت بود. آنها به هیچ‌کس رحم نمی‌کردند و این مکتب حاج قاسم بود که چهره آنها را برای جهانیان معرفی و جریان مقاومت را باید از این طریق شناخت و شکافت.

قاسم سلیمانی زندگی خود را وقف گسترش اسلام ناب کرد
محمد مهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: زمانی که کردستان عراق در محاصره جدی بود؛ به آنجا رفت و در جنگ غزه نیز از اهل سنت حمایت می‌کرد. حاج قاسم بیشتر به دنبال مجاهدت بود و بیشتر زندگی خود را وقف گسترش اسلام ناب محمدی کرد.
وی با بیان اینکه مکتب حاج قاسم یک منظومه است که در این منظومه نظام‌های متعددی را می‌توان دید، اظهار داشت: از جمله این نظام‌ها، نظام اعتقادی و دینی حاج قاسم است. حاج قاسم به اسلام ناب برگرفته از پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) باور داشت و آن را نه ‌تنها به عنوان یک اعتقاد شخصی بلکه در زندگی اجتماعی و سیاسی خود نیز پیاده می‌کرد.

 اگر نظام سیاسی حاج قاسم را جست‌وجو کنیم می‌بینیم حاج قاسم انقلاب اسلامی را باور و رهبری و ولایت‌فقیه را قبول داشت، وی در بحث نظام سیاسی معتقد بود که جهان اسلام نیازمند رهبری واحد است تا اینگونه همه پای کار بیایند و اقتدار اسلام حفظ شود و از این طریق است که می‌توان با استکبار مبارزه کرد. 

وی با اشاره به نظام جهادی و مدیریتی حاج قاسم خاطرنشان کرد: ایشان مرد میدان بودند و سیستم مدیریتی حاج قاسم عملگرا، عاقلانه و خردمندانه بود و در نظام رفتاری نیز بسیار ساده‌زیست بود. به دنبال جمع‌آوری مال دنیا و جاذبه‌های اقتصادی نبود. فوق‌العاده مردم‌دار بود و این منظومه رفتاری شهید حاج قاسم سلیمانی است که باید آن را بشناسیم.
زاهدی تصریح کرد: از دیگر نظام‌های اعتقادی حاج قاسم، نظام خانواده بود. ایشان فوق‌العاده برای خانواده اهمیت قائل بود. حتی در بحران‌ها به روستای اجدادی خود رفته و به پدر و مادرشان سر می‌زد و پای پدر و مادر را می‌بوسید. ژنرال یا سرداری که ابهتش سران آمریکا را به لرزه می‌انداخت طوری با خانواده رفتار می‌کرد که همواره برای ما الگو است.
یک استاد دانشگاه با بیان اینکه شهید سلیمانی فقط متعلق به تشیع یا جهان اسلام یا یک منطقه جغرافیایی نبود، گفت: من سراغ ندارم که در عزای شهادت سرداری شیعه و سنی با یکدیگر در مجلس حضور پیدا کرده و برای فردی اینچنین گریه کنند، از این رو باور دارم که شهید سلیمانی متعلق به انسانیت بود.
حجت‌الاسلام سیدصادق حسینی استاد دانشگاه و خطیب دهلی‌نو با اشاره به اینکه حاج قاسم سلیمانی جهان اسلام را متحول کرد، گفت: من سراغ ندارم که در عزای شهادت سرداری شیعه و سنی با یکدیگر در مجلس حضور پیدا کرده و برای فردی اینچنین گریه کنند. شهید سلیمانی فقط متعلق به تشیع یا جهان اسلام یا یک منطقه جغرافیایی نبود. باور دارم که این شهید متعلق به انسانیت بود. 

رئیس سابق شورای شهر تهران گفت: تلاش برای اتحاد مسلمین یکی از اهداف برجسته حاج قاسم بود. وی با همین اتحاد بود که در مقابل داعش ایستاد و با دیپلماسی وحدت‌آفرین توانست ملاقات‌هایی با پوتین، بشار اسد، سیدحسن نصرالله و سایر شخصیت ها داشته باشد تا از این طریق دیپلماسی سیاسی را شجاعانه رقم بزند و ملت‌های منطقه در کنار یکدیگر بایستند.
مهدی چمران با بیان اینکه نوع تقسیمات کشوری در منطقه غرب آسیا به‌گونه‌ای است که کشورهای کوچک از قدیم در این منطقه با یکدیگر درگیری داشته‌اند، اظهار کرد: همین امر سبب زنده ماندن اسرائیل و به وجود آمدن این اختلافات شده است. دو قطبی بودن غرب آسیا از یک سو و وجود رژیم صهیونیستی از سوی دیگر باعث شده کشورهای منطقه نتوانند به اتحاد برسند.
چمران ادامه داد: برخی سران خودفروخته کشورهای اسلامی نیز در این دو قطبی بودن بدتر عمل کرده‌اند و رژیم صهیونیستی به دنبال پررنگ کردن فاصله عرب و عجم بوده است. انقلاب اسلامی باعث شد اتحاد در منطقه بیشتر باشد و پس از انقلاب اسلامی، بسیج در مناطق مختلف غرب آسیا پدیدار شد و همین امر باعث شد راحت‌تر بتوانیم اهداف انقلاب را به جهانیان معرفی کنیم.
رئیس سابق شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: به وجود آمدن نیروهای حشدالشعبی در عراق و نیروهای مقاومت در سوریه و یمن نشان از آن دارد که سردار حاج قاسم سلیمانی مدیریتی عظیم در این عرصه داشتند.

سی و چهارمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی از روز پنجشنبه (۸ آبان) مصادف با ۱۲ ربیع الاول به صورت مجازی آغاز به کار کرد و بیش از ۱۶۷ شخصیت برجسته جهان اسلام از ۴۷ کشور و همچنین ۱۲۰ سخنران داخلی به صورت «وبیناری» پیرامون موضوع های کنفرانس به ویژه همکاری های اسلامی در مواجهه با مصایب و بلایا با رویکرد کرونا سخنرانی کردند. اختتامیه این نشست رسما شامگاه دوشنبه (۱۲ آبان) برگزار شد. وبیناهای این دوره از کنفرانس نیز تا دیروز (سه شنبه، ۱۳ آبان) ادامه داشت.

 
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
 

 

ارسال نظر