چهل نکته از منش حضرت محمد(ص) در «پیامبر من»

کتاب «پیامبر من» نوشته حجت الاسلام هادی قطبی به تبیین ۴۰ نکته ناب از روش و منش پیامبراکرم (ص) پرداخته است.

به گزارش تیتر عاشورا:  کتاب «پیامبر من» نوشته «حجت الاسلام هادی» قطبی مشتمل بر 64 صفحه به مناسبت هفته وحدت و سالروز میلاد باسعادت حضرت محمد (ص) به چاپ هفتم رسید. در این کتاب، 40 نکته ناب از زندگی پیامبر (ص) با بیانی روان و جذاب آمده است.

 

 کتاب« پیامبر من» شامل فصولی با عناوینی همچون به جای مقدمه، روح توحیدی اش، نمازش، ذکرش، شب هایش، سکوت و تنهایی اش، عطرش، اخلاقش، احترامش، زبانش، تربیتش، حیاتش، دعایش، دوستانش، رحمتش، نرمی اش، قبول عذرش، نیکی اش، خیرخواهی اش، تعلیمش، صبر بر مصیبتش است. در آخر کتاب هم پی نوشت ها و فهرست منابع آورده شده است.

 

«حجت الاسلام هادی قطبی» از نویسندگان و محققانی است که تاکنون مقالات زیادی در حوزه های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در نشریات مختلف چاپ کرده و همچنین کتابهای بسیاری در حوزه دینی تالیف کرده است. در محضر پیامبر(ص)، پیامبر من، بانوی بی نشان، اشک ها می پرسند، در سایه خورشید، در پرتو آفتاب، از جاده تا سجاده و حضور قلب در نماز از جمله کتابهای این نویسنده است که مورد استقبال قرار گرفته است.

 

در قسمتی از کتاب« پیامبر من» می خوانیم:

ساکت و آرام بود. پیش از بعثت هم غار حرا عشقش بود. معلوم نبود در تنهایی چه می کند ولی هرچه بود، آن را دوست داشت. می خواست با خدا تنها باشد، کم گو بود، حساب شده و به اندازه سخن می داند، به اصطلاح مختصر و مفید.می شد کلماتش را بشمری! فقط گاهی برای فهمیدن سخنش را تکرار می کرد.

 

در صفحه ای دیگر از کتاب «پیامبر من» با عنوان« زبانش» آمده است:

خادمش می گفت: ده سال بود، نزدش بودم. احترامم را نگه می داشت. یادم نمی آید که یک بار تندی کرده باشد و به من گفته باشد چرا فلان کار را کردی یا نکردی!

انس بن مالک می گفت: این غیر از عبادت هایی بود که می کرد، مثل استغفار که از زبانش نمی افتاد.

 

در قسمتی دیگر از این کتاب که عنوان «حیایش» نام دارد، می خوانیم:

خیلی باحیا بود. لباس مجلسی اش را تا کسی بود، در نمی آورد. مردم با لباس خلوت ندیده بودنش. از کودکی همین جور بود. از او خواسته بودند تا لباس هایش را درآورد و برود به رختخوابش اما رویش نمی شد. گفت: «رویت را برگردان تا لباسم را عوض کنم». به عمویش گفته بود. آن روزها بزرگترها از هم خجالت نمی کشیدند چه رسد به بچه ها.

 

گفتنی است، کتاب «پیامبر من» نوشته «حجت الاسلام هادی قطبی» مشتمل بر 64 صفحه به شمارگان 5000 نسخه با قیمت 6000 تومان برای هفتمین بار از سوی انتشارات بهار دلها چاپ و روانه بازار کتاب شده است.


 

ارسال نظر