حقیقت غدیر نیازمند تفسیر و تبیین است

عضو تجمع علمای لبنان حقیقت فلسفه غدیر را درباره حضرت علی (ع) دانست و گفت: حقیقت غدیر را باید تبیین و تفسیر کنیم

به گزارش تیتر عاشورا به نقل ازمهر، صهیب حبلی پیش ازظهر یکشنبه در هشتمین اجلاس بین المللی دکترین جهانی دهه غدیر و دهکده جهانی معرفت و دومین همایش بین المللی با اظهار اینکه مسئله غدیر مهم و اساسی است، گفت: مسئله غدیر باید ترویج و تبیین شود و نباید از آن فرار کرد.

وی با بیان اینکه اختلاف در بین امت‌ها طبیعی است و در این راستا نحوه تعامل با دیگران و امت‌ها امری مهم به شمار می‌رود، گفت: مراجعه به تاریخ و جغرافیای غدیر نشان می‌دهد که حقیقت و فلسفه غدیر درباره امامت حضرت علی (ع) است.

وی با عنوان اینکه برخی مبانی انحرافی را درباره مسئله غدیر مطرح می‌کنند، گفت: باید در مسیر پیامبر و اهل بیت حرکت کنیم و باید همایش‌ها و اجلاس‌های غدیر عملیاتی شود.

صهیب حبلی با اظهار اینکه مقامات حضرت علی (ع) فراتر و والا است، گفت: باید حقیقت و واقعیت مسئله غدیر را بیان و بازگو کنیم.

وی گفت: باید در حال حاضر موضع خود را مشخص کنیم و ببینیم که آیا موضع ما مصالحه است یا بودن با حضرت مهدی (عج) و باید تکلیف خود را روشن کنیم.

همچنین رشا روایج استاد دروس اسلام در دانشگاه الجزایر نیز در این همایش گفت: با مراجعه با تاریخ و جنگ سیاسی و تاریخی نشان می‌دهد که حاکم صالح باید از هوای نفس به دور و تابع مصلحین باشد.

وی با عنوان اینکه داشتن قلب سلیم و عادل بودن از دیگر ویژگی حکمران شایسته است، گفت: مدیر و مدیربودن از دیگر ویژگی‌های حکمران شایسته است.

 

 

 

ارسال نظر