تکفیر کردن اهل‌تسنن دامن زدن به جنگ مذهبی است

عباسی گفت: هیچگاه علمای شیعه اهل‌تسنن را تکفیر نکرده و همیشه از شروع جنگ مذهبی جلوگیری کرده اند؛ ما شاهد هوشمندی حضرت آقا در سال ۹۵ بودیم که فتنه مذهبی را نابود کردند.

به گزارش تیتر عاشورا به نقل از خبرگزاری رسا، حسن عباسی در «سلسله جلسات ولایت فقیه از نظر تا عمل» که به همت مؤسسه فرهنگی ولاء منتظر درحال برگزاری است، با اشاره به تاریخچۀ جنگ مذهبی در جهان، گفت: دشمن برای رسیدن به نتایج حاضر است دیگران را به جان هم بیندازد و به تفرقه‌افکنی مشغول شود که مصداق بارز آن جنگ سی‌ساله مذهبی بین مسیحیان است.

وی با اشاره به اینکه دشمن دندان طمع خود را برای به جان هم انداختن مسلمانان تیز کرده بود اظهار داشت: انگلیس از طرفی و آمریکا نیز از سوی دیگر برای ایجاد و گسترش شکاف بین شیعه و سنی در تلاش بودند تا اختلافات را شدید کرده و 30 سال جهان اسلام را مشغول درگیری با خود کنند.

دکترای علوم استراتژیک به تبیین نقشه دشمن برای ایجاد درگیری بین مسلمانان پرداخت و اذعان کرد: در شیعه جریان افراطی وجود داشت که به تکفیر اهل‌تسنن می‌پرداخت و از طرفی در بین سنی‌ها نیز گروهی افراطی به تکفیر شیعیان می‌پرداختند که هردو در اقلیت قرار داشتند.

وی ضمن بیان اینکه این دسته از شیعیان از انگلیس و وهابیت از آمریکا تغذیه می‌شدند خاطرنشان کرد: این دو لبۀ یک قیچی بودند؛ در نتیجه حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای با هوشمندی فرمانی را صادر کردند و آقای اراکی به عنوان مسئول مجمع جهانی تقریب مذاهب مسئول اجرای این فرمان شد.

عباسی ادامه داد: در سال 94 در شهر قم نشستی برگزار شد و از اهل‌سنت نیز دعوت به عمل آمد تا در این نشست شرکت کنند، ماحصل این نشست یک چیز شد و آن این بود که هیچ یک از شیعیان حق تکفیر و توهین به اهل تسنن را ندارند پس در نتیجه جریان شیرازی که شیعیان وابسته به انگلیس هستند، از دایره تشیع خارج شدند و بدین ترتیب فتنه در شیعه خوابید.

وی به توضیح نقش اهل‌سنت پرداخت و عنوان کرد: اهل تسنن 4 شهریور 95 در شهر گروزنی چچن همایش جهانی اهل‌سنت را با مدیریت بزرگان الأزهر برگزار کردند و از بزرگان همۀ مذاهب اهل تسنن دعوت کردند تا به این جلسه بیایند؛ ناگفته نماند غالب فرماندهان داعش چچنی بودند و سنی‌ها برای اینکه به مردم چچن بفهمانند داعش هیچ ربطی به اسلام ندارد، در این شهر نشست را برگزار کردند.

رئیس اندیشکدۀ یقین تصریح کرد: خروجی آن نشست یک بیانیه به نفع ولایت فقیه شد؛ وهابیت از اهل سنت بیرون است، هیچ ربطی به اهل تسنن ندارد و کسانی که شیعیان را تکفیر می‌کنند از سنی‌ها نیستند؛ پس در نتیجه جناح تکفیری شیعه طرد و مشخص شد که ریشه انگلیسی دارد و مشخص شد وهابیت نیز آمریکایی است.

وی همچنین گفت: در بین سال‌های 93 تا 96 آیت الله اراکی بزرگان از علما را جمع کرد و در صدد بیان این بود که علما نسبت به این مسأله توجیه شوند؛ وقتی علما جلوی فتواهای تکفیر کننده را گرفتند ما توانستیم داعش را شکست دهیم وگرنه تا زمانی که علمای دوطرف همدیگر را تکفیر می‌کردند، این پیروزی بدست نمی‌آمد.

عباسی در پایان تأکید کرد: تکفیری‌های دو طرف را باید حذف کرد زیرا آتش بیار معرکه هستند؛ البته در بین علمای شیعه هیچ‌گاه این تفکر که سنی‌ها کافر هستند وجود نداشت و دید ما یک دید کلان بود که وحدت را نفی نمی‌کرد و این سخن که علمای اسلامی اهل‌تسنن را کافر می‌دانند سخن باطی است./پ202/ب1

 

 

ارسال نظر