شیطان از بزرگترین موانع کسب رضایت امام زمان(عج) است

حجت‌الاسلام موسوی با بیان اینکه فریب شیطان از بزرگترین موانع کسب رضایت امام زمان(عج) است، گفت: شیطان به تناسب کسوت و لباس، موقعیت و شرایط ما را زمین می‌زند

به گزارش تیتر عاشورا: حجت الاسلام «سید روح الله موسوی» با بیان اینکه بزرگترین مانع در کسب رضایت امام زمان(عج) در کنار نفس، شیطان است، اظهار کرد: یکی از قوانین شیطان این است که همه را به یک شیوه فریب نمی دهد.

 

این کارشناس مهدوی ادامه داد: در چند سال اخیر مجموعه تلویزیونی «مختارنامه» را بارها دیده ایم؛ در قسمتی که مسلم بن عقیل به عنوان نماینده امام زمان خود درصدد گرفتن بیعت از مردم بود، ابن زیاد به سبک شیطان عمل کرد بدین شیوه که برخی سران قبایل را با وعده پُست و مقام و عده ای را با وعده پول و ثروت و ... فریب داد تا حواس شان از امام زمان منحرف شده و ندای هل مِن ناصر ایشان را نادیده بگیرند.

 

وی تصریح کرد: برخی را هم سراغ زنان و کودکان فرستاد تا دلشان را از نبود همسر و پدر خالی و آنها را سد همراهی با امام حسین(ع) کند ... نهایتاً کار به جایی رسید که مسلم بعد از نماز مغرب و عشاء دیگر همراهی نداشت.

 

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه شیطان روی نقاط ضعف انسان ها دست می گذارد، گفت: شیطان به تناسب کسوت و لباس و موقعیت و شرایط ما را زمین می زند باید مراقب این نقاط ضعف و تیرهای شیطان باشیم.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه شهدا مصداق بسیار خوب یاری امام زمان(عج) هستند، تاکید کرد: آنها با حضرت(عج) عهد بستند و پای این عهد ماندند. بعضاً خطاب به حضرت(عج) می گوییم ما می خواهیم جانمان را برای شما نثار کنیم اما در عمل چنین نیستیم!

 

این کارشناس مهدوی با بیان اینکه شهدا از همه لذات و بهره های دنیا برای رضای خدا و امام زمان(عج) دست شستند، خاطرنشان کرد: یکی از استادان تعریف می کرد: در یکی از عملیات های سخت دفاع مقدس بالای سر یکی از رزمنده ها رفتیم که لحظات آخر حیاتش بود، با اشاره ما را بالای سر خواست و زمزمه کرد: تا بودیم نگذاشتیم امام زمان(عج) تنها باشد بعد از ما نگذارید امام زمان(عج) تنها باشد.

 


 

ارسال نظر