بکارگیری نیروهای ارتش و بسیج برای مهار آتش سوزی پارک ملی گلستان

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست گلستان از بکارگیری نیروهای ارتش و بسیج برای کمک به عملیات اطفای حریق در پارک ملی گلستان خبرداد. محمدرضا کنعانی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: تلاش نیروهای مختلف برای مهار آتش‌سوزی که از عصر روز شنبه در منطقه «دره شمالی» پارک ملی گلستان به وقوع پیوسته، همچنان ادامه دارد. وی بیان کرد: شیب زیاد و صخره‌ای بودن منطقه و همچنین وزش باد، کار مهار آتش‌سوزی را دشوار کرده است.

به گزارش تیتر عاشورا و به نقل از خبرگزاری ایسنا : مدیرکل حفاظت محیط‌زیست گلستان با اشاره به ساماندهی ۱۰ تیم ۶ نفره برای مهار آتش‌سوزی، گفت: با تلاش این نیروها از شرایط آتش‌سوزی به دره پشت محل آتش‌سوزی جلوگیری شد.

کنعانی از اعزام نیروهای جدید به منطقه خبرداد و افزود: از صبح امروز نیروهای ارتش و بسیج با همراهی نیروهای محیط زیست، هلال‌احمر، منابع طبیعی و جوامع محلی وارد منطقه شدند.

وی بیان کرد: امروز در صورت مساعد بودن شرایط جوی، از ظرفیت بالگرد هلال‌احمر و هوافضای سپاه استفاده خواهیم کرد.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست گلستان خاطرنشان کرد: در حال حاضر محل آبگیری بالگرد آب‌پاش سپاه در نزدیکی محل آتش‌سوزی در حال بهسازی است تا بتوان با استفاده از ظرفیت این بالگرد هر چه زودتر آتش را مهار کرد.

کنعانی گفت: بر اساس بررسی‌های به عمل آمده در حال حاضر آتش فعالی در منطقه نداریم و امروز عملیات اطفای کامل کنده‌های سوخته انجام خواهد شد تا از شعله‌ور شدن مجدد آتش جلوگیری شود.

انتهای پیام

 

ارسال نظر