اعلام آمادگی دستگاه های فرهنگی و دانشگاهی برای مشارکت در برگزاری نخستین جشنواره هنرهای مفهومی رضوی (آهوان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان از اعلام آمادگی دستگاههای فرهنگی و دانشگاهی برای مشارکت در برگزاری نخستین جشنواره هنرهای مفهومی رضوی (آهوان) خبر داد و گفت: ایده برگزاری این جشنواره در سمنان با هدف خودداری از برگزاری برنامه تکراری و با نیت ارائه خدمتی جدید به ائمه اطهار (ع) بوده است.

به گزارش تیتر عاشورا به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، فرشید فلاح در نشست شورای سیاستگذاری نخستین جشنواره ملی هنرهای مفهومی رضوی (آهوان) در سمنان با اشاره به بین الحرمین بودن این استان و علاقه مندی مردم این خطه به خدمت به حضرت رضا (ع) و زائران آن حضرت، دانشگاه سمنان و برخی از دستگاههای فرهنگی از ایده برگزاری این جشنواره استقبال و آمادگی خود را برای همکاری و مشارکت در آن اعلام کرده اند.

وی گفت: دانشگاه سمنان برگزاری بخش دانشجویی این جشنواره را بر عهده گرفته است و این جشنواره به مکان و فرصتی برای جذب و فعالیت علاقه مندان و به ویژه دانشجویان هنر دانشگاههای کشور تبدیل شده است.

فلاح با بیان برخی از ویژگی های این جشنواره خاطرنشان کرد: نوآوری و خلاقیت و جدید بودن رشته های این جشنواره از جمله ویژگی های جشنواره هنرهای مفهومی رضوی است.

وی به استفاده از نیروهای بسیج رسانه و بسیج هنرمندان استان به عنوان اتاق فکر این جشنواره اشاره کرد و گفت: در حاشیه این جشنواره دو برنامه برگزاری کارگاههای آموزشی تصویری با همکاری انجمن سینمای جوانان استان در مهدیشهر و نیز اجرای چند اثر هنری در قالب هنرهای جدید طراحی با مشارکت و همکاری فرمانداری شهرستان گرمسار در حاشیه محور تهران - مشهد در محدوده شهرستانهای گرمسار و آرادان نیز پیش بینی شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان متذکر شد: بهره گیری از همکاری دفتر آستان قدس رضوی در استان و استفاده از خادمیاران رضوی از دیگر اقداماتی است که برای هرچه بهتر برگزاری این جشنواره پیش بینی و هماهنگ شده است و حوزه هنری و نیز معاونت فضای مجازی صدا و سیمای استان سمنان نیز از دیگر مراکزی هستند که در این جشنواره مشارکت خواهند کرد.

 ابوالفضل دلآرام معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان نیز در این نشست، در خصوص ویژگی های هنرهای جدید توضیحاتی ارائه کرد و گفت: هنرهای جدید هنرهای چندرسانه ای است.

در این نشست محمدرضا برازش مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا (ع) و جمعی از اعضای شورای سیاست گذاری جشنواره کلی هنرهای مفهومی رضوی از دستگاههای فرهنگی و دانشگاهی سمنان حضور داشتن

 

ارسال نظر