سی‌ان‌ان: آمریکا هفته آینده ایران، روسیه و چین را تحریم می‌کند

یک شبکه خبری آمریکایی به نقل از چند مقام دولت بایدن مدعی شد که واشنگتن هفته آینده تحریم‌هایی را علیه سه کشور ایران، روسیه و چین به اتهام ادعایی مداخله در انتخابات اعمال خواهد کرد.

به گزارش تیتر عاشورا به نقل از خبرگزاری فارس : خبرنگار سی‌ان‌ان شامگاه سه‌شنبه (به وقت تهران) گفت که سه مقام آمریکایی گفته‌اند که انتظار می‌رود هفته آینده دولت بایدن تحریم‌هایی را درباره مداخله برخی کشورها در انتخابات این کشور اعلام کند.

این مقام‌ها جزئیات مربوط به تحریم‌های مورد انتظار را اعلام نکردند اما گفتند که این تحریم‌ها چند کشور را از جمله روسیه، چین و ایران را هدف قرار خواهد داد.

دولت «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا در گزارشی جدید ایران، روسیه را به تلاش برای اثرگذاری بر انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا متهم کرده، اما مدعی شده چین علی‌رغم بررسی چنین اقدامی در جهت آن فعالیت نکرده است.

در بیانیه‌‌ای که دفتر«مدیر اطلاعات ملی» آمریکا منتشر کرده تأکید شده هنگامی که یک دولت خارجی قصد دخالت در انتخابات آمریکا را دارد حق مردم آمریکا است که از کل حقیقت باخبر شوند.

دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا هم قبل از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در ماه نوامبر در گزارشی ادعای مشابهی مطرح کرده و دولت‌های ایران، روسیه و چین را به تلاش برای دخالت در انتخابات متهم کرده بود.

 

ارسال نظر