یک و نیم میلیون نفر به صورت مجازی احیا گرفتند

مدیرعامل پلتفرم تکیه وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی گفت: بر اساس بررسی‌های صورت‌گرفته در شب‌های قدر بیش از یک و نیم میلیون نفر توانستند از بستر سامانه تکیه در جلسات مناجات‌خوانی هیأت‌ها شرکت کنند.

به گزارش تیتر عاشورا به نقل از خبرگزاری ایرنا از سازمان تبلیغات اسلامی حسین محمدی، اظهارداشت: این سامانه در ماه رمضان امسال به دلیل شرایط کرونایی به منظور کمک به برگزاری جلسات مناجات‌خوانی و همچنین تسهیل حضور مردم در جلسات، امکانات ویژه‌ای برای هیأت‌های مذهبی در نظر گرفت که با استقبال هیأت‌های مذهبی و مردم مواجه شد تا آنجا که در شب‌های ماه مبارک رمضان اغلب هیأت های شاخص کشور جلسات خود را با استفاده از این سامانه، به صورت زنده برای مخاطبان خود منتشر می‌کنند.

وی افزود: گمانه‌زنی‌هایی برای برگزاری و یا عدم برگزاری جلسات مناجات‌خوانی ماه رمضان وجود داشت اما تکیه توانست با ظرفیت خود مانع از این شود که جلسات دعا و مناجات تعطیل شود تا مردم در خانه هم بتوانند با خدای خود همنوای با منبری‌ها و سخنرانان مناجات کنند که بر اساس بررسی‌های صورت گرفته در مجموع از بستر سامانه تکیه فقط در شب‌های قدر بیش از یک و نیم میلیون نفر توانستند در جلسات مناجات‌خوانی هیأت‌ها شرکت کنند.

محمدی ادامه داد: یکی از مهمترین ویژگی‌های این پلتفرم برای مخاطبان و برگزارکنندگان جلسات، امکان دریافت رایگان محتوای لایو یا فایل‌های آرشیوی است. به این معنا که هیأت‌ها برای پخش جلسات خود هیچ هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنند و مردم نیز که از سایت تکیه جلسات را زنده مشاهده کنند، هیچ هزینه‌ای بابت اینترنت پرداخت نمی‌کنند و حجم اینترنت آن‌ها کسر نخواهد شد.

مدیرعامل پلتفرم تکیه گفت: به‌لطف خدا و با تلاش تیم تکیه، در شب‌های قدر، رکورد جدیدی در میزان پخش همزمان در پلتفرم‌های مختلف، مدت زمان لایو استریمینگ پایدار و میزان بازدید مراسم در وب‌سایت تکیه ثبت شد. در مجموع ماه رمضان امسال بیش از ٢٠٠ هیأت کشور از بستر تکیه پخش زنده انجام دادند که بیش از ۵٠ هیأت شاخص به صورت مستمر در ٢٣ یا ٣٠ شب جلسات خود را با تکیه پخش کردند.

وی افزود: از جلساتی که برنامه های آن‌ها تاکنون در ماه رمضان از تکیه پخش شده است، می‌توان به حرم امام رضا(ع)، حرم حضرت معصومه(س)، مسجد مقدس جمکران، حرم عبدالعظیم حسنی(ع)، هیأت رزمندگان اسلام اشاره کرد و علاوه بر پخش سخنرانی شخصیت هایی همچون حجج اسلام حسین انصاریان و علی‌رضا پناهیان، می توان به مداحی ذاکران سرشناسی همچون منصور ارضی، محمود کریمی، محمدرضا طاهری، علی قربانی، حسین سازور، سعید حدادیان، محمدحسین پویانفر، حنیف طاهری، مهدی رسولی، امیر کرمانشاهی، مهدی سلحشور، سید مهدی میرداماد، میثم مطیعی، حسین سیب سرخی، مهدی اکبری، سیدمهدی حسینی و سیدرضا نریمانی اشاره کرد.

محمدی ادامه داد: یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد این پلفترم امکان چند پخشی در سرویس تکیه است، به این ترتیب که هیأت‌های مذهبی می‌توانند به صورت همزمان علاوه بر انتشار جلسه خود در سایت تکیه، همزمان مراسم خود را در دیگر پلتفرم‌های دارای قابلیت لایو مانند اینستاگرام، آپارات و یوتیوب ارسال کنند.

وی با بیان به اینکه شعار ما «تکیه حسینیه‌ای به وسعت ایران است» گفت: هیأت‌های سراسر کشور می‌توانند با مراجعه به سامانه  و ارائه اطلاعات هیأت و مدیر مربوطه، درخواست خود را ثبت کنند تا ظرف مدت کوتاهی دسترسی کاربری به منظور پخش زنده مراسم مذهبی از طریق پیامک برای آنها ارسال شود.​

ارسال نظر