بن‌های خرید نمایشگاه قرآن تا فردا اعتبار دارد

بن‌های خرید نخستین نمایشگاه مجازی قرآن کریم تا فردا (چهارشنبه، ۲۲ اردیبهشت) همزمان با پایان یافتن این نمایشگاه اعتبار خواهد داشت.

به گزارش عاشورا به نقل از خبرگزاری ایرنا از روابط عمومی نخستین نمایشگاه مجازی قرآن کریم، عبدالهادی فقهی‌زاده معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست خبری نخستین نمایشگاه مجازی قرآن کریم از اختصاص ۱۲ هزار بُن خرید به فعالان قرآنی خبر داده بود که این تعداد به ۱۶ هزار و ۵۰۰ نفر افزایش یافت و حالا این افراد فقط تا پایان این نمایشگاه یعنی ساعت ۲۴ فردا (چهارشنبه) فرصت خرید از بخش فروش نمایشگاه را دارند و در صورت عدم خرید این بن ها قابل استفاده نخواهد بود. 

 مبالغ بن خرید از ۱۰۰ هزار تومان تا ۴۰۰ هزار تومان است و مشمولان دریافت بن خرید از طریق ارسال پیامک نسبت به میزان بن تخصیصی خود مطلع شده اند. این بن های خرید به ترتیب به شش هزار و ۷۰۰ حافظ کل قرآن، ۲ هزار و ۶۵۰ مدیر مؤسسه قرآنی، سه هزار و ۴۰۰ مربی قرآن و ۲۵۰ قاری ممتاز و بین‌المللی تخصیص یافته است. 

دو روز پیش نیز مرتضی خدمتکار دبیر اجرایی نمایشگاه مجازی قرآن کریم از اختصاص بن تخفیف ۵۰ درصدی خرید کتاب برای ۱۰ هزار و ۵۰۰ دانشجوی علوم قرآنی و طلاب حوزه های علمیه خبر داد.

وی اظهار داشت: بن تخفیف ۵۰ درصدی خرید کتاب برای ۱۰ هزار و ۵۰۰ دانشجو و  طلبه که در رشته های علوم قرآنی تحصیل می کنند، اختصاص یافته که این بن تخفیف علاوه بر ۲۰ درصدی است که در نمایشگاه برای همه فعالان قرآنی اعمال می شود و دانشجویان و طلاب علوم قرآنی می توانند تا پایان زمان برگزاری نمایشگاه برای خرید اقدام کنند.

 این افراد غیر از ۱۷ هزار فعال قرآنی هستند که بن خرید دریافت کرده اند. به عبارت دیگر مبلغ این بن ۲۰۰ هزار تومان است که صد هزار تومان از سوی نمایشگاه اختصاص می یابد و ۱۰۰ هزار تومان از سوی دانشجو یا طلبه هنگام خرید کتاب پرداخت می شود. 

نمایشگاه بین المللی قرآن کریم هرساله در بازه ماه رمضان برپا می‌شد و با توجه به اینکه به احتمال فراوان، فردا ۲۲ اردیبهشت‌ماه ٱخرین روز ماه مبارک رمضان است، نخستین نمایشگاه مجازی قرآن کریم نیز به کار خود پایان خواهد داد. در همین راستا مهلت استفاده از بن‌های خرید از بخش فروش نمایشگاه نیز تا ساعت ۲۴ فردا اعتبار خواهد داشت و در صورت عدم خرید، این بن‌ها غیرقابل استفاده خواهند شد.

البته سامانه نمایشگاه مجازی قرآن کریم بعد از پایان زمان برگزاری نمایشگاه حفظ خواهد شد و حتی بخش فروش با تغییری ادامه خواهد داشت. خدمتکار گفت:  بنا داریم سامانه نمایشگاه را به عنوان یک سامانه مرجع تقویت کنیم تا محل مراجعه مردم برای نیازهای مختلف در حوزه قرآن و عترت باشد و می توانیم بخش هایی را به آن اضافه کنیم ولی این سامانه پس از ظرفیتی که ایجاد شده باید حفظ شود.

نخستین نمایشگاه مجازی قرآن کریم با شعار قرآن، کتاب رشد و رویش از یازدهم اردیبهشت‌ماه با حضور سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز به کار کرد و به صورت ۲۴ ساعته تا پایان ماه مبارک رمضان از طریق مجازی در دسترس علاقه مندان به قرآن کریم است.  

در این نمایشگاه مجازی دو بخش اصلی فروشگاهی و محتوایی وجود دارد که بخش فروشگاهی به فروش کتاب های چاپی در حوزه دین و دفاع مقدس اختصاص دارد و امکان عرضه و فروش تمام کتاب های مربوط به دین و حوزه دفاع مقدس که ناشران از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز چاپ گرفته باشند، فراهم شده است. 

بستر این نمایشگاه همچون نمایشگاه مجازی کتاب است که سال گذشته برای اولین بار به دلیل ویروس کرونا از سوی خانه کتاب برگزار شد و در آنجا ناشران ثبت اثر می کردند و بازدیدکنندگان کتاب مورد نظر خود را از انتشاراتی که کتاب را ارائه کرده بود، انتخاب کرده در سبد خرید قرار می دادند. خانه کتاب و ادبیات ایران به عنوان مجری بخش فروشگاهی نمایشگاه قرآن انتخاب شده است. 

یکی از ویژگی های نمایشگاه مجازی قرآن کریم این است که بر اساس توافق میان شرکت ملی پست با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، کتاب های خریداری شده توسط بازدیدکنندگان از نمایشگاه به صورت رایگان ارسال می شود و هزینه ارسال پست توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نظر گرفته شده است.

ارسال نظر