آخرین تحولات در سرزمین های اشغالی به دنبال تشدید حملات صهیونیست‌ها

آخرین تحولات در سرزمین‌های اشغالی حاکی از تشدید حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه و شهادت تعدادی از مقام‌های ارشد حماس و غیر نظامیان بر اثر این حملات است. ارتش رژیم صهیونیستی گفته که ۸۵۰ موشک از غزه به سمت اسرائیل شلیک شده است.

به گزارش عاشورا به نقل از خبرگزاری ایرنا از اسکای نیوز عربی و الشرق، ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شده که رئیس سرویس امنیتی اطلاعات ارتش حماس و فرمانده لشکر ضد جاسوسی در میان کشته شدگان هستند. پلیس رژیم صهیونیستی هم گفته دو  نفر بر اثر اصابت موشک از غزه کشته شده‌اند. به نقل از توئیتر وزارت خارجه این رژیم، «اصابت راکت به خانه یک خانواده عرب در اسرائیل به کشته شدن پدر و دختر ۱۶ ساله‌اش منجر شده است. وزارت خارجه رژیم صهیونیستی همچنین مدعی شده چند عضو ارشد حماس را هدف قرار داده است.

خبرگزاری فرانسه گفته حملات اسرائیل به غزه مقر پلیس حماس را نابود کرده است. از سوی دیگر، ارتش اسرائیل با ۳۰ موشک دفترهای امنیتی حماس را در مرکز غزه هدف قرار داد.

سخنگوی وزارت امور داخلی غزه گفته تمامی ساختمان‌های پلیس غزه در حمله‌های رژیم صهیونیستی تخریب شده است. همچنین یک جوان ۲۶ ساله فلسطینی در جریان ناآرامی‌ها در جنوب نوار غزه هدف گلوله نیروهای اسرائیلی قرار گرفت و کشته شد.

رویترز در گزارشی از منطقه می‌نویسد: خصومت‌ها بین اسرائیل و حماس یک شبه افزایش یافت. دستکم ۳۵ فلسطینی در غزه و ۵ تن از اهالی تحت اشغال رژیم صهیونیستی، در پی شدیدترین حملات هوایی در طول سال‌های گذشته، کشته شدند.

رویترز همچنین نوشته، خشم مردمی در شهرهای مختلط یهودی و عربی در اسرائیل اوایل روز چهارشنبه در میان افزایش خشونت‌ها از حملات هوایی اسرائیل به غزه و حملات پلیس به مسجد الاقصی در بیت المقدس شعله ور شد.

الجزیره مباشر هم با انتشار ویدئویی در حساب توئیتری خود اعلام کرد: نیروهای اشغالگر اسرائیلی به یک کودک فلسطینی در باب الاسباط مسجدالاقصی در قدس اشغالی حمله و وی را به شدت مضروب کرده اند.

خبرنگار روزنامه «ایل مانیفستو» در حوزه خاورمیانه هم با انتشار ویدئویی از تشدید حملات در نوار غزه با شدید توصیف کردن حملات رژیم صهیونیستی در چند ساعت گذشته بویژه معطوف به خان یونس، از کشته شدن ۴ فرمانده حماس در غزه خبر داد.

به گفته میشله ژورژیو، از روز دوشنبه دستکم ۳۹ فلسطینی و ۵ اسرائیلی کشته شده‌اند.
شبکه تلویزیونی ب.اف.ام فرانسه نیز به نقل از نماینده سازمان ملل در امور خاورمیانه نوشته، ترس آن می‌رود که اسرائیل و فلسطین به سمت «جنگی همه جانبه» بروند.

«تور ونسلند - Tor Wennesland» از طرف‌های درگیر خواسته فورا درگیری‌ها را خاتمه دهند. فرستاده سازمان ملل متحد شامگاه سه شنبه هشدار داد، اسرائیل و حماس به سمت «جنگی گسترده» حرکت می‌کنند. او در توئیتی نوشته « شلیک را فورا متوقف کنید. این شرایط به سمت جنگی تمام عیار پیش می رود.»

او تاکید کرد: رهبران تمامی طرف‌ها باید برای تنش‌زدایی تلاش کنند. جنگ در غزه ویرانگر خواهد بود و مردم عادی هزینه آن را می‌پردازند.

به گزارش ایرنا صهیونیست‌ها در روز قدس با محاصره مسجدالاقصی، نمازگزاران و روزه داران در آن مکان را برای ساعاتی محصور کردند که منجر به درگیری گسترده بین مردم بی سلاح با نظامیان شد و چند روز ادامه یافت.

اما حملات صهیونیست ها به نمازگزاران در اولین قبله مسلمانان خلاصه نشد و در ادامه مناطق نوار غزه را زیر بمباران و موشک باران قرار دادند که نهایتا این امر به واکنش سخت گروه های مقاومت انجامید.
در ۴۸ ساعت گذشته آرامش از سرزمین های اشغالی دور شده و گروه های مقاومت فلسطینی حملات راکتی و موشکی پرقدرتی را علیه سرزمین های اشغال شده خود ترتیب داده اند که گنبد آهنین رژیم صهیونیستی نیز از دفع آنها عاجز بوده است.

بنا به اعلام گروه های مقاومت در دو روز گذشته بالغ بر یک هزار موشک و راکت به سمت سرزمین های اشغالی شلیک و پرتاب شده است.

این حملات که از ابتدای موجودیت رژیم صهیونیستی بی سابقه بوده است، به آتش گرفتن تاسیسات نیروگاهی و ساختمان های اداری و وارد آمدن آسیب های جدی به برخی زیرساخت های سرزمین های اشغالی منجر شده است و فرودگاه بن گوریون، مهم ترین فرودگاه رژیم صهیونیستی نیز مورد هدف راکت ها و موشک ها قرار گرفت که برای اولین بار در تاریخ به تعطیلی کشیده شد.

ارسال نظر