سلاح مایکروویوی جدید و نسبت دولت آمریکا با سندروم هاوانا

ادعاها درباره حملات مایکروویوی از لحاظ علمی نامحتمل است و شواهد چندانی وجود ندارد که نشان بدهد سلاحی ناشناخته در «سندروم هاوانا» نقش دارد.

به گزارش روز چهارشنبه عاشورا به نقل از خبرگزاری ایرنا، بدون کشف ارتباط بیولوژیکی روشن بین مایکروویوها و سندروم هاوانا، نمی‌توان گفت سلاحی وجود دارد که این سندروم را ایجاد کرده است. نمی‌دانیم که این مایکروویوهای فرضی چه فرکانسی دارند و آیا پالسی هستند یا پیوسته.

 همچنین نمی‌دانیم که چنین سلاحی به چه نیرویی نیاز دارد. اما نیروی مورد نیاز فرای مایکروویو می‌تواند معیار مناسبی برای تخمین نیروی این سلاح فرضی باشد. برای تامین نیروی مورد نیاز این سلاح می‌توان از ژنراتور گازسوز یا از باتری استفاده کرد. اگر برای تولید نیروی مورد نیاز سلاح مایکروویوی قابل حمل فرضی از باتری استفاده کنیم، به ۲۰۰ باتری مشابه باتری‌های لپ‌تاپ نیاز خواهیم داشت.

برد چنین سلاحی به طول موج اشعه، فرکانس آن (پالسی یا پیوسته)، همترازی امواج و همترازی مواد بین سلاح و هدف بستگی دارد – بردی که به جای هزاران فوت باید  ده‌ها فوت به هدف نزدیک باشد.

این سلاح، چه نیروی مورد نیازش با گاز تأمین شود و چه با باتری، در خودروهای ون و البته داخل هر ساختمانی‌ جای خواهد گرفت. اما با وجود تمام این ویژگی‌ها،استفاده نامحسوس از آن برای هدف گرفتن افراد دشوار است. 

 این گزارش ادعا می کند اگر چنین سلاحی وجود داشته باشد، روس‌ها نخستین مظنونین استفاده از آن هستند. نویسنده با اتهام زنی به روس ها مدعی شد که ارتش روسیه نیز در پی دستیابی به اشعه مرگ بوده و روس‌ها در طول جنگ سرد سفارت آمریکا را در حمامی از مایکروویوها غرق کردند. دیپلمات‌ها و کارکنان اطلاعاتی آمریکا نیز اهداف احتمالی این حملات هستند. اما هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد روس‌ها چنین سلاحی دارند.

البته به ما گفته شده است که چنین سلاحی طبقه‌بندی‌شده خواهد بود. مارک زاید، وکیل قربانیان سندروم هاوانا، مدعی است که اطلاعات دولت آمریکا در این زمینه بیش از چیزی است که اجازه انتشارش را داده است.

شاید این ادعا درست باشد اما مخفی نگه داشتن تولید چنین سلاحی بسیار دشوار است. چرا که ارتش‌ها و صنایع وابسته اغلب به نوآوری‌هایشان افتخار و آن را علنی می‌کنند.

مدارک مربوط به تاثیرات مایکروویوی سندروم هاوانا بسیار ضعیف هستند. در این زمینه هیچ توضیحی پیرامون چگونگی کارکرد این سلاح فرضی ارائه نشده است. هیچ سندی وجود ندارد که نشان بدهد کدام کشور این سلاح را تولید کرده است. ادعاهای نامعمول نیازمند مدارک نامعمول هستند و هیچ مدرکی از وجود چنین سلاح مرموزی حمایت نمی‌کند.

 

ارسال نظر