موج انتفاضه در غرب

همزمان باموج تازه جنایات صهیونیستها علیه مردم مظلوم فلسطین، عمق این فجایع به‌حدی است که هزاران کیلومتر آن سوتر، صدها هزار انسان آزاده در اروپا و آمریکا، فارغ از مواضع رسمی دولت‌ها مبنی بر سکوت،انفعال و یا همراهی با جنایات اسرائیل، فریاد خشم و انزجار از این رژیم کودک کش سر داده‌اند.

به گزارش روز یکشنبه تیتر عاشورا به نقل از خبرگزاری ایرنا، با گذشت چند روز از آغاز دور جدید تحولات خونین غزه، اکنون نه تنها اراضی اشغالی صحنه درگیری نیروهای مقاومت با رژیم کودک‌کش صهیونیست است بلکه موج تنفر و انزجار از جنایات صهیونیست ها مرزها را در نوردیده و  گوشه و کنار جهان، به صحنه تظاهرات گسترده و خشم و انزجار گروه‌های مختلف مردمی از جنایات صهیونیست ها تبدیل شده است.

از زمان شروع دور جدید جنایات اسرائیل علیه فلسطینیان از روز شنبه هفته گذشته، صدها هزار نفر از مردم در شهرهای مختلف جهان از اروپا گرفته تا آمریکا و کشورهای آمریکای لاتین با تجمع در خیابان‌ها و حمل پرچم فلسطین، پلاکارهایی با مضمون حمایت از فلسطینی ها و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی، پوشیدن لباس های مزین به پرچم فلسطین، مسجدالاقصی و نمادهای مقاومت، مراتب حمایت و همبستگی خود با ملت مظلوم فلسطین و انزجار از صهیونیست ها جنایتکار را اعلام کردند.  

در فرانسه ۲۲ هزار نفر به خیابان‌ها آمدند

با وجود ممنوعیت تظاهرات همبستگی با فلسطین در پاریس از سوی وزرات کشور، حدود ۲۲ هزار نفر عصر شنبه در قالب ۶۰ گردهمایی و تجمع در مرکز پایتخت فرانسه و نیز در دیگر شهرهای این کشور علیه حملات اسرائیل به فلسطینیان در نوار غزه و کرانه باختری راهپیمایی کردند.

بزرگترین گردهمایی در شهر استراسبورگ فرانسه با ۴ هزار شرکت کننده صورت گرفت.

در مارسی نیز ۱۵۰۰ نفر و در لیون و نانت یک هزار نفر تظاهرات کردند. گرهمایی‌هایی نیز در شهرهای لیل، نیس، مونپولیه و تولوز برگزار شد.

تظاهرات مردم سوئد در حمایت از فلسطین

گروهی از شهروندان سوئد با برگزاری تجمع در شهر استکهلم به حملات اسرائیل علیه مردم فلسطین در نوار غزه و مسجد الاقصی واکنش نشان دادند.

تظاهرات کنندگان در مقابل سفارت فلسطین در استکهلم تجمع کرده و با حمل پرچم فلسطین، شعارهایی با مضامین «سلام به قدس، به مقاومت ادامه دهید»، «اسرائیل قاتل از فلسطین خارج شو»، «تحریم اسرائیل» سر دادند.

انتفاضه در غرب

تظاهرات گسترده مردم یونان در حمایت از فلسطینی‌ها

شهروندان یونانی نیز دیروز شنبه با برگزاری تظاهرات گسترده ای حمایت خود از مردم مظلوم فلسطین را اعلام و جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

بعد ظهر روز شنبه شهروندان یونانی با برپایی تظاهراتی که از میادین اصلی شهر آتن آغاز شد، حمایت همه جانبه خود از مردم مظلوم فلسطین را ابراز داشتند.

شهروندان یونانی در خلال راهپیمایی در مقابل سفارت آمریکا تجمع و با سردادن شعارهایی همچون سفارت‌های آمریکا مراکز تربیت و اقدامات تروریستی" و "آمریکا و اسرائیل قاتل ملت‌ها هستند"، "ما در کنار مردم مظلوم فلسطین قرار داریم" و "از مبارزات فلسطینی برای رسیدن به حقوق انسانی و اجتماعی خود حمایت می‌کنیم" را سر دادند.

معترضان به حملات نیروهای رژیم اشغالگر قدس به مردم غزه، سپس به سوی سفارت این رژیم در مرکز شهر آتن راهپیمایی و با سردادن شعارهایی، این رژیم را جنایتکار قلمداد کردند و شعارهایی همچون "اسرائیل تروریست است، نه فلسطین"، "مرگ بر جنایتکاران صهیونیست"، "دست از کشتار مردم فلسطین بردارید" و "ما در کنار مردم مبارز فلسطین قرار داریم" را سر دادند.

جشن قهرمانی جام حذفی انگلیس با حمایت از غزه

دو بازیکن تیم لستر سیتی در مراسم قهرمانی تیم‌ خود مقابل چلسی در فینال جام حذفی انگلیس با برافراشتن پرچم فلسطین، همبستگی خود را با مردم مظلوم غزه اعلام کردند. «وسلی فوفانا» (فرانسوی) و «حمزه چودوری» شنبه شب دو بازیکن لستر پس از قهرمانی پرچم فلسطین را در حمایت از مردم غزه در دست گرفتند.

خشم مردم انگلیس از صهیونیستها

هزاران نفر روز شنبه در مرکز لندن در تظاهراتی در حمایت از مردم فلسطین از دولت بریتانیا خواستند تا برای متوقف شدن عملیات و حملات نظامی اسرائیل علیه فلسطینیان مداخله کند. تظاهرکنندگان در این روز در نزدیکی هاید پارک لندن جمع شدند و از آنجا به طرف سفارت اسرائیل در آنسوی پارک حرکت کردند.

انتفاضه در غرب

حمایت از فلسطین در جای جای آمریکا
هزاران نفر در سراسر آمریکا و نقاط مختلف جهان، روز شنبه در حمایت از مردم فلسطین و محکوم کردن خشونت علیه ساکنان غزه به خیابان‌ها آمدند.

در بخش‌های مختلف نیویورک، تگزاس، واشنگتن دی‌سی، ماساچوست، شیکاگو هم هزاران نفر به خیابان‌ها آمدند و با شعارهایی همچون صهیونیست‌ها باید بروند، پرچم‌های فلسطین را به حرکت درآوردند.

صدها نفر روز شنبه باحضور در خیابان‌های لس آنجلس نیز خواستار پایان حملات هوایی اسرائیل به نوار غزه شدند.

انتفاضه در غرب

تظاهرات ضداسرائیلی در مادرید

در مادرید، پایتخت اسپانیا نیز تظاهرات هزاران نفری مشابهی برگزار شد. جمعی از مردم اسپانیا و فلسطینیان مقیم این کشور با تجمع مقابل سفارت اسرائیل در مادرید، به حملات اخیر در مسجد الاقصی اعتراض کردند.

معترضان با حمل پلاکاردهای «عدالت برای فلسطین» شعار «اسرائیل قاتل»، «نسل‌کشی را متوقف کنید»، «نه به دولت تروریست اسرائیل» و «زنده باد فلسطین» سر دادند.

انتفاضه در غرب

حمایت مردم آلمان از فلسطینیان

به رغم مخالف دولت آلمان با برگزاری تظاهرات ضداسرائیلی، هزاران نفراز مردم در برلین روز جمعه به منظور اعلام همبستگی با فلسطینی ها در غزه که با حملات بی وقفه مرگبار صهیونیست ها در چند روز اخیر مواجه بوده اند، به خیابان ها آمدند. تظاهرکنندگان با در دست داشتن پرچم فلسطین شعار دادند «فلسطین را آزاد کنید» و «کشتار غزه را متوقف کنید». آنها همچنین خشم خود را از حمایت بدون قید و شرط آلمان از رژیم صهیونیستی ابراز کردند. صدها نیروی پلیس در مسیر تظاهرات حضور داشتند.

هزاران آلمانی روز شنبه نیز در منطقه کروزبرگ برلین جمع شده و به مناسبت هفتاد و دومین سالگرد یوم النکبه تظاهرات کردند. منطقه نوکلن برلین نیز شاهد برپایی تظاهرات در حمایت از ملت فلسطین بود که  به درگیری‌های پراکنده بین معترضین و پلیس منجر شد.

تظاهرات در بلژیک و دانمارک

در بروکسل پایتخت بلژیک صدها نفر در برابر سفارت اسرائیل تجمع آرام و مسالمت‌آمیز برگزار کردند.

در شهر آرهوس دانمارک نیز امروز تظاهراتی مشابه در حمایت از ملت فلسطین در برابر حملات رژیم صهیونیستی برگزار شد.

انتفاضه در غرب

فریاد همبستگی با فلسطین در خیابان‌های شیلی طنین‌انداز شد

مردم شیلی در سانتیاگو (پایتخت) ضمن اعلام همبستگی با مردم مظلوم فلسطین، برای ابراز خشم و انزجار خود در برابر جنایات وحشیانه رژیم تروریست اسرائیل به خیابان ها آمدند.

بسیاری از فرهیختگان و دانشگاهیان در دانشگاه های شیلی و مراکز مطالعات آمریکای لاتین نیز پنج شنبه بیانیه همبستگی خود را با ملت فلسطین صادر کردند و در آن حملات وحشیانه رژیم کودک کش صهیونیستی را که به شهادت ۱۳۹ فلسطینی ازجمله ۳۹ کودک و ۲۲ زن منجر شده به شدت محکوم کردند

انتفاضه در غرب

فریاد همبستگی با ملت فلسطین در خیابان‌های ونزوئلا

صدها شهروند ونزوئلایی با برگزاری راهپیمایی در خیابان‌های پایتخت، کاراکاس، با محکوم کردن حملات رژیم صهیونیستی در غزه، بر همبستگی و حمایت از مردم مظلوم فلسطین تاکید کردند.

معترضان ونزوئلایی با حضور در این مراسم ضمن متهم کردن رژیم صهیونیستی به نسل‌کشی علیه فلسطینیان، این «کشور برادر» را قربانی دهه‌ها اشغال و آپارتاید این رژیم دانستند.

در طول راهپیمایی نه تنها شرکت کنندگان، پرچم‌های فلسطین را به اهتزاز درآوردند بلکه پلاکاردهایی به دست داشتند که در آن‌ها از سازمان‌های بین‌المللی خواسته شد برای توقف این حملات مداخله کنند. معترضان ونزوئلایی همچنین پایان دادن به اقدامات خصمانه و حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به قدس شریف را خواستار شدند.  

 

ارسال نظر