وقتی بایدن جنایتکار و قربانی را اشتباه می‌گیرد

همزمان با موج تازه جنایات مرگبار رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین و ابراز خشم جهان از حملات مرگبار به غزه، رئیس جمهوری آمریکا بدون توجه به افکار عمومی جهان و صرفا بخاطر جلب رضایت تل آویو، جای جنایتکار و قربانی را عوض کرده است.

به گزارش تیتر عاشورا به نقل از خبرگزاری ایرنا، این روزها  در پی جنایات رژیم صهیونیستی در شهرهای مختلف آمریکا و سایر کشورهای جهان ، فریاد حمایت و همبستگی با  ملت فلسطین بلند شده است. اما رژیم صهیونیستی در کنار سیاست های جنایتکارانه خود علیه مردم فلسطین، در مقابل دیدگان محافل بین المللی و آمریکا در ادامه حملات به غزه و سرزمین‌های اشغالی و به منظور جلوگیری از انتشار اخبار مربوط به تجاوزگری خود روز شنبه، ساختمان چندین طبقه الجلا محل استقرار دفاتر چندین رسانه بین المللی  را بمباران کرد.

در حالی که به گمان ناظران سیاسی، اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی با مجوز دولت آمریکا انجام می شود، جو بایدن در تماس تلفنی با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم، نگرانی شدید خود را از خشونت در اسرائیل و غزه ابراز کرد. وی در تماس جداگانه با محمود عباس رئیس جمهوری فلسطین گفت حماس باید پرتاب راکت ها را متوقف کند.

  شبکه خبری فرانس ۲۴ در گزارشی در این زمینه نوشت: بایدن «حمایت قوی» خود را از حق تل آویو برای دفاع از خود در مقابل حملات راکتی از سوی حماس و دیگر گروه ها ابراز کرد و در تماس با نتانیاهو این گروه ها را تروریست خواند. وی همچنین درباره تلفات دو طرف ابراز نگرانی کرد.

کاخ سفید در بیانیه ای اعلام کرد: بایدن حملات علیه شهرها و شهرک های اسرائیل را محکوم کرد.

وی در عین حال درباره امنیت جانی روزنامه نگاران به دنبال حمله هوایی رژیم صهیونیستی به ساختمان محل استقرار دفتر خبرگزاری آسوشیتدپرس و دیگر رسانه های بین المللی  ابراز نگرانی کرد.

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در تماس تلفنی با رئیس و مدیر عامل خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز مدعی حمایت از روزنامه نگاران و سازمان های خبری مستقل در سراسر جهان شد و به گفته ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بر ضرورت و اهمیت گزارش دهی درباره مناطق جنگی تاکید کرد.

«سلامه معروف» رییس دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در نوار غزه شنبه شب اعلام کرد که جنگنده‌ها و یگان توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی تنها در شب گذشته ۳۰۰ حمله به مناطق مختلف نوار غزه انجام داده‌اند.

وقتی بایدن جنایتکار و قربانی را اشتباه می‌گیرد

وی گفت به دنبال این حملات 139 تن از جمله ۳۹ کودک و ۲۲ زن شهید شدند و شمار مجروحان نیز به بیش از هزار نفر رسیده است که اکثریت آنان را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند. حملات شش روز اخیر رژیم صهیونیستی خسارت مادی زیادی را به تأسیسات زیربنایی و منازل فلسطینی‌ها و زمین‌های کشاورزی آنان وارد کرده به طوری که براساس برآوردهای اولیه این خسارت بالغ بر 155 میلیون دلار است.

بایدن بی توجه به این خسارات و تلفات علیه غیرنظامیان در تماس تلفنی خود با محمود عباس از زمان روی کار آمدنش، بر ضرورت توقف پرتاب راکت از سوی حماس به تل آویو تاکید کرد.

رئیس جمهوری آمریکا که موضع گیری علنی اندکی درباره تشدید خشونت داشته است، در تماس تلفنی با نتانیاهو بر حمایت آمریکا از راه حل تشکیل  دو کشور برای خروج از بن بست درگیری ها بین فلسطینی ها و صهیونیست ها حمایت کرد؛ موضوعی که در  تماس تلفنی او  با محمود عباس نیز مورد تاکید قرار گرفت. بر اساس گزارش کاخ سفید، وی راه حل تشکیل دوکشور را بهترین گزینه برای دستیابی به راه حلی منصفانه و پایدار در این درگیری دانست.

بایدن عصر چهارشنبه نیز در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره تنش در سرزمین‌های اشغالی فلسطین همسو با دیگر اعضای کابینه اش، مدعی شده بود رژیم صهیونیستی حق دارد از خود دفاع کند.

رئیس جمهوری آمریکا ابراز امیدواری کرد ابن درگیری ها هرچه زودتر خاتمه یابد. با این حال، مدعی شد وقتی هزاران راکت به قلمرو اسرائیل شلیک می شود تل آویو حق دارد از خود دفاع کند.

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا نیز در تماس تلفنی با همتای خود بنجامین گانتس بر حق اسرائیل در دفاع از خود تاکید کرده است. وی تداوم حملات از سوی «حماس و دیگر گروه های (به اصطلاح) تروریستی» به غیرنظامیان اسرائیلی  را محکوم کرد.

به رغم کشتار صهیونیست ها بایدن ظاهرا با اشتباه گرفتن تروریست و قربانی حتی از محکوم کردن حملات رژیم صهیونیستی خودداری  و مواضع خود را صرف ابراز تاسف محدود کرده است

بایدن در مقابل حملات موشکی حماس و سایر گروه‌های تروریستی از جمله علیه قدس و تل آویو را محکوم کرده است. بایدن هادی عمرو نماینده خود در امور فلسطین را به تل آویو اعزام کرده و او در آنجا با مقام های رژیم صهیونیستی دیدارهایی داشته است.

نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در تماس تلفنی با بایدن، وی را در جریان اقدامات این رژیم علیه مردم غزه قرار داد  و بر حمایت بی دریغ  آمریکا از اسرائیل در (به اصطلاح) حق دفاع از خود قدردانی کرد.

 

ارسال نظر