روایت نیویورک‌تایمز از فاجعه انسانی در غزه

روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی با اشاره به حملات وحشیانه اخیر رژیم صهیونیستی به غزه عنوان کرد که این حملات باعث شده تا بحران انسانی جدیدی در این منطقه ایجاد شود که موجب نگرانی‌ است.

به گزارش روز چهارشنبه عاشورا به نقل از خبرگزاری ایرنا، در ادامه گزارش این روزنامه آمریکایی آمده است: نوار غزه پیشتر نیز با شرایط نامساعد روبرو بوده که حملات اخیر اسرائیل شرایط را وخیم‌تر کرده است. این حملات اسرائیلی ها به سیستم های بهداشت و خدمات درمان و همچینن فاضلاب شهری آسیب وارد کرده، منجر به تعطیلی مدارس شده و ده ها هزار نفر را آواره کرده است.

نیویورک تایمز در ادامه عنوان کرد:  حملات اسرائیلی ها به غزه  به ۱۷ بیمارستان و کلینیک و همچنین تنها آزمایشگاه مربوط به بیماری کووید-۱۹ آسیب وارد کرده، منجر به بالا آمدن آب فاضلاب در خیابان ها شده و به خط لوله های آب آشامیدنی مورد استفاده برای دست کم ۸۰۰ هزار نفر صدمه زده است. اینها منجر به ایجاد بحران انسانی می شود که زندگی هر غیرنظامی را در این منطقه تحت الشعاع قرار خواهد داد.

روزنامه نیویورک تایمز در ادامه به این اشاره کرد که حملات وحشیانه صهیونیستها به غزه منجر به نابودی سیستم فاضلاب این منطقه شده، سیستمی که برای حدود ۲۵۰ هزار نفر آب آشامیدنی مهیا می کرد خاموش شده است.

شماری از مدارس غزه یا آسیب دیده اند و یا تعطیل هستند که باعث شده حدود ۶۰۰ هزار دانش آموز حضور در کلاسهایشان را از دست بدهند. حدود ۷۲ هزار شهروند غزه مجبور به ترک خانه های خود شده اند و دست کم ۲۱۳ نفر فلسطینی از جمله ده ها کودک در این حملات اسرائیل شهید شده اند.

سطح ویرانی و خرابی ها و همچنین از دست رفتن جان انسان ها در غزه، چالش انسانی را در این منطقه بیش از پیش نشان می دهد؛ منطقه ای که پیشتر نیز به دلیل محاصره از سوی اسرائیل با مشکلات عدیده روبرو بود.

همزمان با تشدید بحران در غزه با تداوم حملات صهیونیستها، درخواست های بین المللی برای برقراری اتش بس نیز رو به افزایش بوده است.

محمد ابو سامان سرپرست ارشد یکی از کلینیک ها در غزه در این رابطه گفت: طی دوران جنگ، افراد به درمان بیشتری در مقایسه با زمان عادی نیاز دارند اما اکنون با این شرایط نمی توانیم مردم را مداوا کنیم و به انها دارو بدهیم.

روزنامه نیویورک تایمز در ادامه به این موضوع اشاره می کند که آمار بالای تلفات غیرنظامی در غزه و همچنین آسیب وارده به تاسیسات زیربنایی مورد استفاده غیرنظامی به دنبال حملات اخیر صهیونیستها، پایبندی تل آویو به قوانین بین المللی مربوط به جنگ را زیر سوال می برد. این قوانین بین المللی هرگونه هدف قرار دادن مکان های غیرنظامی را ممنوع کرده که در حملات اخیر اسرائیل به غزه این قوانین رعایت نشده است.

نظامیان اشغالگر صهیونیست از دوشنبه هفته گذشته (۲۰ اردیبهشت) حملات و تجاوزهای وحشیانه خود علیه باریکه غزه و فلسطینی ها را شروع کردند که تاکنون در اثر این حملات ۲۱۸ فلسطینی شهید و یک هزار و ۲۳۵ دیگر زخمی شدند. مقاومت فلسطین نیز در پاسخ به ادامه تجاوزهای صهیونیست ها و حملات به غزه، اقدام به موشک باران سرزمین های اشغالی کرده است.

 

ارسال نظر