درخواست کارشناسان سازمان ملل برای تحقیقات درباره جنایات رژیم صهیونیستی

تعدادی از کارشناسان حقوق بشری سازمان ملل خواهان انجام تحقیقاتی از سوی دیوان کیفری بین المللی درباره تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان در غزه و قدس شدند.

به گزارش عاشورا به نقل از خبرگزاری ایسنا، به نقل از شبکه خبری الجزیره، ۱۰ تن از کارشناسان حقوق بشری سازمان ملل در بیانیه مشترکی اعلام کرد: عملیات تخلیه اجباری فلسطینی‌ها در منطقه شیخ جراح و سلوان در قدس اشغالی جرقه‌ای بود که شعله جنگ غزه را برافروخت. بیشتر قربانیان این جنگ فلسطینی بودند. همچنین بیش از ۷۴ هزار تن در غزه آواره شدند که بیشترشان زن و کودک بودند.

کارشناسان اعلام کردند، نزاع به تخریب بی‌سابقه منازل  غیرنظامیان و زیرساخت از جمله شبکه برق در غزه و حملات کورکورانه یا عمدی علیه غیرنظامیان و مناطق غیرنظامی در غزه و رژیم صهیونیستی منجر شد. بیش از ۴۵۰ ساختمان در نوار غزه به طور کامل منهدم شد که از جمله آن شش بیمارستان، ۹ مرکز بهداشتی و پالایشگاه آب بود. حملات کورکورانه علیه غیرنظامیان یا منازل مسکونی یا دفاتر رسانه‌ای یا اردوگاه‌های آوارگان در غزه و اسرائیل جنایت‌های جنگی محسوب می‌شود.

این کارشناسان از تمام کشورها به ویژه کشورهای حامی رژیم صهیونیستی خواستند صادرات انواع سلاح را متوقف کنند و ارائه کمک‌های خود را به پایبندی به قوانین حقوق بشر و قوانین بشردوستانه مشروط کنند.

انتهای پیام

 

ارسال نظر