طرح دموکرات‌های آمریکا برای توقف فروش تسلیحاتی به رژیم صهیونیستی

دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه قطعنامه‌ای به منظور متوقف کردن فروش ۷۳۵ میلیون دلاری تسلیحات هدایت‌شونده به رژیم صهیونیستی ارائه کردند و این واکنشی نمادین به درگیری در سرزمین‌های اشغالی است.

به گزارش عاشورا به نقل از خبرگزاری ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، قانونگذارانی شامل الکساندریا اوکازیو-کورتس، مارک پوکان و رشیده طلیب جزو نمایندگان اصلی حامی این طرح بودند و دست‌کم شش قانونگذار آمریکایی دیگر در مجلس نمایندگان هم که تعدادی از آنها از جناح‌های چپ‌گرای دموکرات‌ها هستند، از طرح حمایت کردند.

آنها جزو قانونگذاران آمریکایی هستند که خواستار تلاش قاطع‌تر آمریکا به منظور متوقف کردن این خشونت‌ها شده‌اند، به ویژه حملات هوایی رژیم صهیونیستی که جان ده‌ها غیرنظامی فلسطینی را عمدتا در نوار غزه تحت محاصره گرفته است.

دولت جو بایدن، رئیس‌جمهوری دموکرات آمریکا فروش بالقوه ۷۳۵ میلیون دلار تسلیحات به رژیم صهیونیستی را اوایل امسال تایید کرد و آن را به منظور بررسی رسمی در پنجم مه به کنگره ارسال کرد و بعد به قانونگذاران ۱۵ روز مهلت داد تا طبق قوانین مرتبط با فروش تسلیحات خارجی مخالفت خودشان را اعلام کنند.

اوکازیو-کورتس در بیانیه‌ای گفت: در زمانی که افراد بسیاری به ویژه رئیس جمهور بایدن از برقراری یک آتش‌بس حمایت می‌کنند، ما نباید تسلیحات "حمله مستقیم" برای نخست وزیر نتانیاهو که موجب طولانی شدن این خشونت می‌شود، ارسال کنیم.

این قطعنامه بعید است بیش از این در مجلس نمایندگان آمریکا پیش رود، جایی که دفتر نانسی پلوسی، رئیس این مجلس کنترل می‌کند که کدام مورد به رای گذاشته شود. رهبران این مجلس حمایت خودشان را از این فروش تسلیحاتی اعلام کرده‌اند و استنی هویر، نفر شماره دو دموکرات‌ها سه‌شنبه به خبرنگاران گفت که از این فروش حمایت می‌کند.

به طور کلی دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان کنگره حمایت قاطع خودشان را از رژیم صهیونیستی اعلام کرده‌اند. تل‌آویو بزرگترین دریافت‌کننده کمک خارجی آمریکا از زمان جنگ جهانی دوم است و در حال حاضر واشنگتن سالیانه حدود سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار کمک نظامی در اختیار این رژیم قرار می‌دهد.

در دهمین روز درگیری‌های رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین در غزه وزارت بهداشت غزه اعلام کرد، در نتیجه ادامه تجاوزات اشغالگران تعداد شهدا به ۲۲۷ تن از جمله ۶۴ کودک و ۳۸ زن و ۱۷ سالخورده و تعداد زخمی‌ها به ۱۶۲۰ تن رسید.

انتهای پیام

ارسال نظر