خشم خاموش نشدنی و ادامه دار عراقی ها از جنایات صهیونیست ها

شهرهای مختلف عراق همچنان صحنه اعتراضات مردمی به قتل عام فلسطینی‌ها در سرزمین‌های اشغالی و نوار غزه است و گروه های سیاسی و جهادی نیز برای انجام راهپیمایی های دیگر فراخوان داده اند.

به گزارش عاشورا به نقل از خبرگزاری ایرنا، خشم مردم عراق که در روزهای گذشته چندین راهپیمایی بزرگ را در شهرهای مختلف مخصوصا پایتخت صورت داده بودند هنوز خاموش نشده است.

چند روز پیش و با گذشت کمتر از یک هفته از آغاز درگیری ها در نوار غزه و سرزمین های اشغالی، جوانان عراقی در نقاط مختلف پایتخت تجمعاتی داشتند و همبستگی خود با ملت فلسطین را اعلام کردند.

پس از این مقتدی صدر رهبر جریان صدر عراق با انتشار یک توییت تمام مردم عراق بخصوص شهر های مذهبی و پایتخت را به انجام یک راهپیمایی گسترده و بزرگ و متحد دعوت کرد و از "هرکسی که از اقدامات صهیونیست ها ناراضی است" دعوت کرد که به این راهپیمایی بپیوندد.

هادی العامری رهبر ائتلاف الفتح نیز با انتشار یک بیانیه، فراخوان خود را که برای چند روز بعد بود به تعجیل انداخت و اعلام کرد برای اتحاد بیشتر مردم عراق او نیز به راهپیمایی صدر می پیوندد.

سرانجام تظاهرات مردمی در میدان های تحریر (آزادی) شهرهای بغداد، نجف و کربلا انجام شد و جوانان عراقی با برافراشتن پرچم فلسطین و آتش زدن پرچم رژیم صهیونیستی انزجار خود را نسبت به جنایات این رژیم کودک کش نشان دادند.

اما این پایان ماجرا نبود؛ در ادامه تجمعات اعتراض آمیز مردم عراق در محکومیت قتل عام فلسطینیان دیروز چهارشنبه اقشار مختلف مردم بغداد و کربلا دست به راه پیمایی زدند و برای امروز پنجشنبه نیز شماری از گروه های سیاسی و جهادی برای امروز در بغداد فراخوان داده اند.

خشم خاموش نشدنی و ادامه دار عراقی ها از جنایات صهیونیست ها
 مردم بغداد روز گذشته در میدان فلسطین این شهر بار دیگر همبستگی خود با ملت فلسطین را اعلام کردند

هیات هماهنگی گروه های مقاومت با انتشار بیانیه ای مردم پایتخت را به انجام راهپیمایی در بغداد دعوت کرده است.

در این بیانیه ذکر شده که با شعار "اقصی نماد مقاومت ماست" مردم را به تجمع همبستگی در حمایت از "مسجد الاقصای مبارک، قدس شریف و مردم فلسطین که از مقدسات (خود) مقاومت و از آنها دفاع می کنند" دعوت می کند.
هیات هماهنگی این تجمع را "یک پیام حمایت و پشتیبانی از جانب مردم عراق در رد هرگونه اشغالگری و عادی سازی (روابط با رژیم صهیونیستی)" عنوان کرده است.
 

حوزه علمیه، علما، فضلا و شیوخ عشایر عراق نیز مردم عراق را به حمایت و تجمعات مردمی دعوت کرده اند و از ملت های اسلامی خواسته اند که موضعی محکم برابر جنایات صهیونیست ها اتخاذ کنند. جنبش نجبا در کربلا نیز از این تجمع حمایت کرده است.

در روزهای گذشته شخصیت های مذهبی و سیاسی عراق بارها حمایت خود را از ملت فلسطین اعلام داشته اند.

در پیشاهنگ صف مواضع ضدصهیونیستی حضرت آیت الله العظمی سیستانی در بیانیه ای با "وحشیانه" خواندن جنایات رژیم اشغالگر قدس از مقاومت "ملت سربلند فلسطین" تجلیل و برای آنها آرزوی موفقیت کرده و تمامی کشورهای آزاده را به حمایت و پشتیبانی از فلسطین فراخواندند.

سفیر فلسطین در بغداد روز گذشته در واکنش به حمایت های آیت الله سیستانی از فلسطین گفت که "موضع گیری مرجعیت عالی عراق حضرت آیت الله سیستانی باعث وحدت مواضع سیاسی و مردمی این کشور در برابر جنایات صهیونیست ها شد".

مقتدی صدر نیز در روزهای ابتدایی درگیری ها در چند توییت نوشت: "خدایا غزه زیر آتش دشمنان توست" و "شرم بر سازشکاران".

وی از کشورهایی که با رژیم صهیونیستی روابط خود را عادی سازی کرده اند خواست که یا این روابط را قطع کنند و یا حداقل برای ثبت در تاریخ موضعی برابر جنایات صهیونیست ها اتخاذ کنند و ساکت نمانند.

اکرم الکعبی دبیرکل جنبش نجبا نیز "سازشکاران" با رژیم صهیونیستی را که روابط خود را با این رژیم عادی سازی کرده اند "از دین خارج و مرتد" عنوان کرد.

صدر، العامری و الکعبی هر یک در تماس های جداگانه ای با اسماعیل هنیه و زیاد نخاله فرماندهان مقاومت فلسطینی حمایت های معنوی خود از ملت فلسطین را اعلام داشتند.

کشورهای اسلامی منطقه در روزهای گذشته شاهد تجمعات بزرگ مردمی در حمایت از ملت فلسطین و محکومیت جنایات صهیونیست ها بوده است. کشورهای کویت، یمن، بحرین، لبنان و اردن دیگر کشورهایی بودند که بیشترین اعتراضات در آنها شکل گرفت.

مردم اردن و لبنان با حضور در مرزهای ترسیم شده با سرزمین های اشغال شده توسط رژیم صهیونیستی اعراضات گسترده ای را ترتیب دادند که با واکنش ماموران صهیونیست مواجه شد. چند شهروند اردنی بازداشت و دستکم یک جوان لبنانی به شهادت رسید.

درگیری ها در غزه و سرزمین های اشغالی در حالی روز دهم خود را پشت سر می گذارد که رژیم صهیونیستی بیش از ۲۳۰ شهروند غیرنظامی فلسطینی را به شهادت رسانده که نیمی از آنها زن و کودک هستند. حملات جنگنده های صهیونیستی به غزه تاکنون بیش از ۵۰۰ ساختمان و خانه را بطور کامل ویران افزون بر ۷۲ هزار نفر را بی خانمان و آواره کرده و بالغ بر یک هزار و ۶۰۰ زخمی برجای گذاشته است.

صهیونیست ها مدعی اند که حملات خود را علیه فرماندهان حماس انجام می دهند اما شهادت کودکان و زنان خود بهترین و واضحترین پاسخ به این ادعاهاست.

ارسال نظر