فراخوان اتحادیه موسسات قرآنی مقدمه اجرای سند قرآن و فضای مجازی است

مدیرعامل اتحادیه کشوری موسسات و تشکل‌های قرآن و عترت گفت: فراخوان این اتحادیه برای تولید فیلم‌ها و اپلیکیشن‌های قرآنی، مقدمه‌ای برای اجرای سند قرآن و فضای مجازی است.

به گزارش عاشورا به نقل از خبرگزاری ایرنا، محمد انجم شعاع روز یکشنبه گفت: اسفند سال ۹۹ نقطه عطفی در فعالیت های قرآنی در فضای مجازی رخ داد. چون ما در کمیسیون تبلیغ و ترویج وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پذیرفتیم تا با تکیه بر موسسات توانمندی که در حوزه آی تی کار کرده اند، برنامه های جامع قرآن و فضای مجازی را آغاز کنیم. البته در سند قرآن و فضای مجازی نیازمندیم تا مباحث مفصلی را درباره نحوه اجرایی شدن بیش از سی برنامه ای که در این سند آمده، مطرح کنیم.

وی افزود: در همین راستا برای اینکه آغازگر این بحث باشیم و تعامل اتحادیه با موسسات و مجموعه های توانمند در حوزه فضای مجازی و چند رسانه ای افزایش یابد و از طرف دیگر مقدمه ای برای ایجاد بانک اطلاعات ایجاد شده باشد، با حمایت شورای توسعه فرهنگ قرآنی فراخوانی را اعلام کردیم تا از ۶۰ اثری که در حوزه فضای مجازی و مرتبط با آموزش های عمومی و تخصصی و همچنین تبلیغ و ترویجی  تولید شود، حمایت کنیم و به همین منظور اعتباری را دریافت کردیم که با اعلام اولین فراخوان تلاش می کنیم تا در زمینه فضای مجازی، آثار و محصولات مرتبط را دریافت کنیم.

انجم شعاع ادامه داد: مساله حمایت به عنوان آغازگر کار قرآن و فضای مجازی است؛ اگرچه اعتبارات حمایتی ما به اندازه فعالیت و محصولی نیست که علاقه مندان ارائه خواهند کرد ولی همین تولیدات تعاملی خواهد بود تا در آینده حمایت های بیشتری را برای کارهای بزرگ موسسات قرآنی، مصنفان و پدیدآورندگان آثار قرآنی در این حوزه فراهم کند.  

به گزارش ایرنا، اتحادیه کشوری موسسات و تشکل های قرآن و عترت در راستای پذیرش مسئولیت اجرایی برنامه جامع قرآن و فضای مجازی و همچنین به منظور حمایت از تولید و عرضه کالا و خدمات فرهنگی، هنری و رسانه ای موثر در ایجاد انگیزه و جذب اقشار مختلف به آموزش عمومی قرآن و توسعه تولیدات چند رسانه ای فضای مجازی، در نظر دارد آثار مذکور را شناسایی و بر مبنای آیین نامه های تخصصی حمایت کند.

این اتحادیه از مدیران، معلمان موسسات فرهنگی، موسسات قرآن و عترت و مصنفان خواست تا آثار تولیدی خود را به منظور قرارگیری در فرآیند بررسی و حمایت ارسال کنند.

موضوعات این فراخوان شامل تألیف کتاب حوزه آموزش عمومی، تولید نرم افزار رایانه ای، تولید اپیلیکیشن تلفن همراه، تولید فیلم آموزشی مربی محور روخوانی، فیلم آموزشی مربی محور روان‌خوانی و صحیح‌خوانی، فیلم آموزشی مربی محور تجوید قرآن، فیلم آموزشی صحیح و زیباخوانی نماز، فیلم آموزشی مربی محور حفظ عمومی قرآن و فیلم آموزشی مربی محور مفاهیم قرآن است.

تولید موشن گرافی صوت محور با تصاویر گرافیکی روخوانی یا روان‌خوانی و صحیح‌خوانی، تجوید قرآن، صحیح و زیباخوانی نماز، حفظ عمومی قرآن، مفاهیم قرآن، تولید انیمیشن روخوانی برای کودکان، تولید انیمیشن روان‌خوانی و صحیح خوانی برای کودکان و تولید انیمیشن صحیح و زیباخوانی برای کودکان از دیگر موضوعات این فراخوان است. 

پدید آورندگان آثار با تکمیل جدول شناسنامه محصول قرآنی، آثار خود را که تولید سال ۱۳۹۸ و بعد از آن باشد، به دفتر اتحادیه کشوری موسسات و تشکل های قرآن و عترت به نشانی خیابان سمیه، تقاطع خیابان استاد نجات الهی، پلاک ۲۴۱، طبقه سوم، واحد هفت کد پستی ۱۵۹۹۸۱۹۶۲۰ ارسال کنند.​

ارسال نظر