انصارالله یمن پاسخ شبهه افکنی سعودی در مورد عملیات جازان را داد

جنبش انصارالله یمن در پاسخ به شبهه افکنی و در واکنش به اتهامات ائتلاف سعودی مبنی بر " ساختگی بودن عملیات شهر جازان " واقع در جنوب عربستان اعلام کرد که حاضر به مبادله اجساد مربوط به کشته های این عملیات است.

به گزارش عاشورا به نقل از خبرگزاری ایرنا، « محمد علی الحوثی » عضو شورای عالی سیاسی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی توئیتر خطاب به ائتلاف سعودی نوشت: اگر صحنه های عملیات جازان چنان شما را ترسانده که توان درک واقعیت را از شما گرفته پس در مورد عملیات و صحنه های آتی آن چه توصیفی دارید، بکار ببرید.

الحوثی افزود: خطاب به آن دسته از کسانی که شک و تردید دارند ، می گویم ما حاضریم اقدام به مبادله اجساد با کشورهای متجاوز توسط صلیب سرخ نماییم .

وی از شبکه هایی که نسبت به واقعی بودن صحنه های عملیات نظامی جازان شک و تردید دارند، خواست تا " با آن دسته از سربازانی که در مواضع نظامی تصاویر آنها پخش شده است، مصاحبه انجام دهند."

عضو شورای سیاسی انصارالله یمن خاطرنشان کرد:  این امر یک آزمایش واقعی برای اثبات حقیقی بودن عملیات جازان به شمار می رود.

جنبش انصارالله یمن شنبه گذشته اعلام کرد که با انجام عملیات گسترده در محور الخوبه – وادی جاره بر ۱۵۰ کیلومتر مربع و ۴۰ موضع در جازان سعودی تسلط یافت و طی آن بیش از ۲۰۰ تن از نیروهای سعودی و عناصر مزدور سودانی و یمنی وابسته به سعودی کشته یا زخمی و یا اسیر شده اند.

عربستان به همراه امارات و بحرین و با کمک آمریکا در ششم فروردین سال ۱۳۹۴ ائتلافی را برای حمله به یمن تشکیل داد و تلاش کرد که «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور را به قدرت بازگرداند، اما در طول شش ساله گذشته و با وجود حملات همه جانبه و محاصره زمینی، دریایی و هوایی یمن به هیچ‌یک از اهداف تجاوزکارانه خود دست نیافته است.

این ائتلاف به مرور و به دلیل شکست‌های گسترده از نیروهای مردمی یمن، به سوی فروپاشی سوق پیدا کرده و اکنون تنها عربستان و امارات با همراهی آمریکا علیه مردم یمن می‌جنگند.

 

ارسال نظر